maanantai 1. elokuuta 2011

Ongelma nimeltä hopea

Kaikilla kasvattajilla on joku lempiväri tai kuvio mihin he haluavat tähdätä. Itse olen hurahtanut hopeaan, ja jos tarkennetaan niin hopeisiin kuvio kissoihin. Yleensä muihin väreihin riittää se että jompi kumpi tai molemmat vanhemmat kantavat tätä väriä, mutta hopea on siitä erikoinen tapaus että tarvitaan jompi kumpi vanhemmista hopeaksi/savuksi jotta hopea on mahdollinen. Siis tämä "väri" ei hypi sukutaulussa sukupolvien yli, ja tämähän tekee kyseisen "värin" kasvatuksen vaikeaksi. Hopea ei varsinaisesti ole väri, vaan se on lisäväri päävärin päälle. Jos oikein vaikeasti haluaa selvittää asian :D

Onneksi en ole niin nirso sille päävärille, mutta hopea näkyy parhaiten tummissa väreissä eli pyrin välttämään vaalennosgeenejä parhaani mukaan. Ja kun tähän sotketaan kuviot niin saadaan kunnon soppa aikaiseksi. Vaikein väri ehdottomasti on ticking kuvio hopeassa, koska monet tuomarit eivät ole tutustuneet tähän ja yleensä luulevat hyvää hopeaa shaded silveriksi. Ongelma on se että shaded silver ei ole hyväksytty väri itämaisissa. Täplikkäät yleensä ovat yhtä sotkua, eli täplät jäävät pieneksi tai linkittyvät yhteen tai muuten vaan ovat hyvin epäselvät. Hopeissa tärkeää on että kuvio on mahdollisimman puhdas sekä kontrasti selkeä.

Cornish rexeissä tämä hopea on vielä ongelmallisempi kuin itämaisissa. Hopea näkyy yleensä valkosena alusvillassa tai kovan karvan juuressa. Cornish rexillä ei ole kuin tämä pohjavilla, eli esimerkiksi sinisestä kissasta hopean etsiminen on lähes mahdotonta ellei tiedä mitä etsii. Tähän mennessä olen saanut vain yhden hopea cornarin joka meni lemmikiksi, eli tällähetkellä CRX hopea kasvatus on hieman jäissä ennen kuin löydän uutta verta joka toivottavasti on hopea.

Tällähetkellä minulla on hopea/savu itiksiä onneksi kasvatuksessa, ja siitä saan paljon kiittää DeLaSoul´sin Mirkaa joka antoi minulle hopeiset sisarukset DeLaSoul´s Suzy Snowflaken (mustasavu) ja DeLaSoul´s WinterWonderlandin (Punahopeatäplikäs). Myös ChicKittyn Laura antoi minulle mahdollisuuden ihanaan ainoon ChicKitty Nefertiti ( Suklaahopeatäplikäs). Taffalval kissalan Aljonalle tuhannet kiitokset tihru silmä Garikista (Hopea tickedtabby) jonka ansiosta minulla on Täplis PikkuPirun Heartkiller (hopeatäplikäs) kasvatuksessa. Koska hopeisia kissoja on näin paljon voi rauhassa katsella uutta ei hopeista verta ja käyttää näitä sitten omiin hopeisiin ja toivoa että hopeageeni siirtyy seuraavaan polveen.

Koska tiedän miten haastava on kasvattaa jotain tiettyä väriä niin pyrin myös katsomaan tulevien kissojen tauluja jos esim. kanelikasvatukseen saataisiin uutta verta. Näin yhteistyöllä voi tukea ja auttaa muita kasvattajia..

Jos seuraavat suunnitelmat menee putkeen niin ehkä saamme vielä kanelihopeatäplikkäitä lapsia PikkuPirulaan ;)

sunnuntai 31. heinäkuuta 2011

SUROK eli viikonloppu kissanäyttelyissä

Tuli jälleen vietettyä kaunis viikonloppu sisätiloissa kissanäyttelyissä. Olo tällähetkellä kuin raadolla, kun yritän tätä juttua rustata..

Molemmiksi päiviksi oli ilmoitettu Cornish rex Raija, IC PikkuPirun Salve Mea ja Itämainen Garik, IC Taffalval Garik. Garikin poika Täplis, PikkuPirun Heartkiller oli lauantaille pelkästään ilmoitettu. Kukonlaulun aikaan Opeli täynnä kissanäyttelykamaa ja suuntana Espoon Barona Areena jonka SUROK päätti korkata kissanäyttely käyttöön. Olimme Täpliksen sijoituskodin Natalian kanssa sopineet että nappaa matkaan Helenin joka tuli vapaapäivänään auttamaan :)

Olin ennen toimihenkilöitä jo parkkipaikalla ja ehdin tovin odotella Nataliaa sekä Heleniä pihamaalla. Kissat ja romppeet niskaan ja kohti eläinlääkärin tarkastusta, joka meni totutulla tavalla näpsäkästi. Itse näyttelytila oli perinteinen jäähalliratkasu, eli häkit kaukalossa ja tuomarit reunoilla. Myytikojut löytyivät sitten pitkin käytäviä, joka oli kyllä hyvä tilaratkasu. Surok oli etukäteen merkannu häkkipaikat, jotka kyllä kiroilua allekirjoittaneessa aiheutti. Edelleen kannatan telttakyliä niille kenellä on omahäkki mukana!

Kun oma loossi oli bongattu, ja kamat saatu levälleen niin ehdin hieman räpeltämään Täplistä. Edelleen pojalla on upeat täplät ja jestas mikä kontrasti hopean ja kuvion välillä! Myös silmänväri on pysynyt kauniina vihreänä, joka itselleni on tärkeä asia itämaisissa. Ja ilokseni huomasin ettei tyypistä mikään kääpiö tule kun 9kk poika on isompi kuin isänsä :D
Täplis, Kuva Heikki Siltala

Tämä oli myös tärkeä näyttely koska Casperin kasvattaja Beverly oli siellä arvostelemassa kissoja. Oli jälleen mukava nähdä Beviä ja vaihtaa kuulumisia pikaisesti koska arvostelut alkoivat.. Tuurillani kaikki kissat olivat samaan aikaan pöydällä. Itse kiikutin Raijan Fabio Brambillan pöydälle, Natalia hoiti Täpliksen Michael Edströmin ja Helen Garikin Martti Peltosen pöydälle.
Garik, Kuva: Heikki Siltala

Raijaa kiukutti ihan hirmuisesti mutta silti Fabio toivoi näkevänsä Raijan uudelleen TP valinnassa, eli neidin 6. CAGCIB tulla tupsahti. Michael tykkäsi kovasti täpliksen väristä ja kuvioinnista, sekä muutenkin "pikku-ukko" miellytti, ja näin ollen pyyntö takaisin TP-valintaan. Martti sitten päätti että Garik on shaded silver, mutta antoi kuitenkin 5. CAGCIBin mutta ei halunnut uudelleen nähdä Garikia.
Täplis, kuva: Heikki Siltala

TP valinnoissa Raijan tie päättyi siihen että neiti piti huolen että varmasti kaikki näkevät sen keskisormen ja Täplis ei ollut riittävän extreme Michaelille. Loppu päivä meni jännittäessä saako Helen sturdinsa vai ei, ja lopulta saimme iloisen perhetapahtuman kun Helen on nyt virallisesti sturdinomistaja <3 Pitkä päivä myös näkyi pieninä torkahteluina :D
Garik, Kuva: Heikki Siltala

Sunnuntai aamusarasti jälleen liian varhain! Garikin ja Raijan lisäksi seurueeseen kuului Casper Made In Romania A Little Red, Alec DeLaSoul´s WinterWonderland ja sisko Myy DeLaSoul´s Suzy Snowflake sekä Raijan siskopuoli Vickan, PikkuPirun Victoria. Kuuden kissan kanssa siis reissussa..

Aamu lähti perinteisesti käyntiin sunnuntai tulijoiden eläinlääkärin tarkastuksella, ja kun kamat oli valmiiksi levällään niin oli helppo nopeasti pistää leiri levälleen. Heti piti räveltää sijoituskissat läpi :D Casper on edelleen jättiläinen jonka kikkaroita kuumeisesti odotetaan. Alkuvuoden leikkaus stressasi niin että raukka tiputti turkkinsa pois :( Alec on hyvin sievä kolli jolla on todella mahtava väri+kuvio <3 Mutta sitten se perinteinen ongelma punasilla, eli silmienväri.. Kun ne on keltaiset niin ei sille vain voi mitää. Siskollaan taas ihan vihreät ja myös mahtava väritys.. Paljon hyviä hopeita/savuja kasvatuksessani! Vickan oli syönnyt aamulla samaa puuroa kuin Raija, eli kiukkuavat cornari tytöt löytyi meiltä!

Onneksi nyt vähän meni limittäin arvostelut eli itse juoksentelin kuin aropupu pitkin hallia ja mimmit piti kissoja valmiina arvosteluun :D Ainoastaan Alec ja Garik meni yhtäaikaa pöydälle, mutta Helen handlasi Garikin hienosti! Alecin arvosteli Sarah Jonhson, joka piti kovasti näkemästään mutta antoi aiheesta palautetta kun näki herran silmät. Sarah ymmärsi onneksi miten vaikea väri on ja koska muuten kissa oli hyvin onnistunut niin antoi tämän asian anteeksi kutsumalla TP valintaan.

Anna Wilczek puolestaan arvosteli Garikin ja Myyn. Myy aiheutti huokailua sekä sydämen piirtelyä, Anna oli täysin myyty savukissasta. Mutta Garik sai tuomarin ihan sekaisin! Setelissä on iso SUPER ja sydämiä :D Ilmeisesti tälläkertaa hopeatiketti tunnettiin, Garik siis TP valintaan.

Casperille osui sitten Gina Grob joka ei kyllä minussa mitään positiivisia tunteita nostanut. Hyvin vähäsanainen tuomari joka kertoi kissasta vain kaiken negatiivisen. Yllätykseksi Cassu jäi kutsumatta TP valintaan, mutta kasvattaja tiesi sanoa että Gina ei erityisesti tykkää rodusta Cornish rex.

Vickan ja Raija kävivät Louis Costen pöydällä. Raija on ennenkin Costea hurmannut ja niin myös tälläkertaa. Koste ehdottomasti tahtoi Raijan takaisin! Vickan myös aiheutti ihastelua kun nuorella kissalla on niin syvä mustaväri ja upea turkki. Mutta silti isosisko oli tuomarin mielestä parempi.. Silti Vickan tahdottiin takaisin myöhemmin.

Tähän väliin alkoi nelosten TP-valinnat, ensin Annan. Garik kävi häviämässä Anzelikan ihanalle mustalle, joka on kyllä tyrmäävän upea näky! Ja Myy kävi pistämässä kovasti kampoihin variantille joka lopulta oli TP. Sarah oli sulatellut tämän välin Alecin silmiä ja kutsu kävi TP valintaan, mutta oikeutetusti ihastuttava SIA b pääsi edustamaan isolle lavalle.

Kiharat tyttäret pyörähtivät kiukuttelemassa valinnoissa, mutta äksyilyn takia tuomarin mielestä oli parempi päästää neidit kauneus unille takaisin :D Loppu päivä olikin tulevien pentujen markkinointia ja sijoituskodin otattivat Tessalla kuvia lapsista..

Mukava viikonloppu jälleen, oli mukava nähdä Nataliaa, Heleniä ja Ronjaa jälleen kerran! Seuraava näyttely onkin sitten isojen titteleiden hakua lätäkön toiselta puolelta, eli Tallinna kutsuu!!

keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

Raijan kirje Amerikasta

Tälläinen Diplomi Raijaa ja minua odotti kirjeessä eilen kun kotiin pääsin :) Raija siis on TICA kattojärjestön paras sininen Cornish rex kaudella 2011, ja tosiaan noita rexejä on jonkin verran kyseisessä yhdistyksessä. Oheessa oli pyyntö lähettää kuva Raijasta vuosikirjaan, joka kyllä pitää itselle tilata myös. Tämä tunnustus pisti vauhtia anoa Raijalle kuuluvat tittelit myös, sekä osallistua jatkossakin TICA näytelmiin.

Tälläinen kuva Raijasta lähtee TICAlaisten ihmeteltäväksi :)

maanantai 18. heinäkuuta 2011

Kesäloma vol. 2

Näinhän se on että kesäloma nro. 2 lähestyy pikavauhtia! Heinäkuun viimeinen viikko tulee lomailtua, ja tarpeeseen se kyllä tuleekin. Viimeinen viikko tuli vietettyä yksin töissä ainoana teknisenä ja kiirettä myös piti.
Loma on yllätys, yllätys valittu myös niin että pääsen Espooseen kissanäyttelyihin :D Surokin taattua laatua sain nauttia jälleen kun sähköposti vahvarit tupsahti viime viikonloppuna, sekä se odotettu jako catshow.fi portaaliin!

Kiireinen myös tästä viikonlopusta on tulossa, koska omien lisäksi matkassa on myös huollettavia kasvatteja sekä sijoituskissoja. Molemmiksi päiviksi lähtee Raija ja Garik, Raijalta puuttuu enään 3 sertiä ja sitten neitonen on toivottavasti Grandi! Garikilta puuttuu vielä puolet, mutta Tallinnassa toivottavasti saadaan tämä titteli nimen eteen.
Garikin jälkikasvua on myös paikalla, Täplis sekä Velho. Jännityksellä odotan miltä pojat näyttävät ja mitä niistä sanotaan kun eivät enään ole niin vauvoja. Sunnuntaina mukana on Alec ja siskonsa Myy sekä cornarit Casper ja Vickan.

Arvostelevat tuomarit LA,
Fabio Brambilla: Raija
Martti Peltonen: Garik
Michael Edström: Velho ja Täplis

Arvostelevat tuomarit SU,
Louis Coste: Raija ja Vickan
Gina Grob: Casper
Anna Wilczek: Myy ja Garik
Sarah Johnson: Alec

perjantai 8. heinäkuuta 2011

Kesän viettoa

Nyt onkin hieman hiljaisempaa täällä kun ei ole pentuja eikä näyttelyitä. Seuraavaksi suunnitelmissa onki tuo SUROK viikonloppu isomman porukan kanssa. Molemmiksi päiviksi ilmotettu on Raija sekä Garik, Täplis sekä veljensä Velho on lauantaina mukana, sunnuntaina Casper, Alec, Myy ja Vickan. Juoksemista siis riittää urakalla, toivottavasti etukäteen kehuttu Barona täyttää lupaukset!

RUROKin poppoota myös parasta aikaa suunnittelen. Raija lähtee kisaamaan viimeisestä sertistään lauantaina ja toivottavasti saamme uuden Grandin taloon, tämän myötä Raija astutetaan ja toivottavasti saamme loppuvuodeksi vauvoja. Jos suunnitelmat menevät nappiin niin lauantaina Garik on luokassa 3. keräämässä ensimmäistä sertiään sitä korkeimpaa varten. Garik ja Täplis lähtee pyörähtämään Tallinnassa ennen RUROKia.
Lauantaina nähtävillä on myös Onni poika, eli PikkuPirun In Joy & Sorrow OSH n 25, ja vielä varmistusta vajaa Aatu eli PikkuPirun Eyes on Fire SIA n, ja Täplis myös on nähtävillä tuolla lauantaina. Tällä porukalla saan Pinkille siitosluokan :) Samalla vietetään toivottavasti kahden Grandin valmistumisia sekä synttäreitäni.
Sunnuntaille sitten onkin Casper ja Alec sekä Myy ja Vickan. Cassu toivottavasti valmistuu championiksi tuolla, jonka jälkeen herra pääsee kokeilemaan vauvojen tekoa Raipen kanssa.

Sitten onkin syksy hiljaisempaa, ajatuksissa on marraskuun sekä joulukuun PKS näyttelyt. Jos Simoa, Garikia, Diegoa tai jopa Lissua saisi ilmoteltua paikalle. Läjä kakaroita tietysti siirtyy avoimiin eli huoltojoukoissa sitten tulen enimmäkseen esiintymään jos en omia ilmottele mukaan..

maanantai 20. kesäkuuta 2011

Retki Isrokkiin

Allekirjoittanut vietti viime viikon kesälomaa vol.1:stä ja kesis huipentui retkeen Kuopioon.

Perjantai päivällä Laura ja Jyrki koukkasivat hakemaan minut ja Garikin mukaan. Auton uudelleen lastaus kävi näppärästi, olihan kaksi mestaripakkaajaa vauhdissa ;) Kissoja ja kaiken maailman kasseja oli noin miljoona Opelissa, mutta hyvin mahduttiin. Matkalla tehtiin shoppailu/pissa/kahvi tauko jotta matkalaiset jaksaisivat matkustaa pitkän matkan. Tuli selväksi että Kosmetologin rakko kestää n. 1,5h ajomatkan :D

Viiden pintaan sitten laskeuduttiin Kuopioon Mirkan ja Kaitsun resedenssiin. Kamat levälleen ja kissat omiin huoneisiin.. Garik oli niin onnellinen kun se huomasi että pääsee mamman viekkuun pötköttelemään! Ensimmäinen yö jäikin 2h nukkumisen varaan kun Garik lahjoitti paljon rakkautta.  Mirka väsäsi murkinaa pöytään jonka jälkeen kävimme levittämässä näyttelykamat tuplajäille. Tuli jo illalla selväksi että kylmä tulee ja yritin varautua lämpöisesti seuraavaan päivään. Illalla nautiskelimme vielä mansikkakakkua kahvin kera, nam nam!

Lauantai aamu sarasti ja seurue siirtyi Tuplajäille näyttelyyn. Garik oli Costella arvostelussa, ja pitkästä aikaan yhden kissan kanssa olo oli hieman orpo ilman juoksentelua ja vahtaamista :D Koska Pia teki tutkintoa nelosista niin arvostelevat tuomarit päättivät ottaa kissat lopusta alkuun menetelmällä. Garikin vuoro lopulta tuli ja sitten alkoi pähkäily väristä. Kissassa kaikki muut oli ok mutta hopea ticking oli ilmeisesti Costelle ihan uusi tuttavuus nelosissa. Coste oli sitä mieltä että Garikissa on niin paljon hopeaa että se on shaded silver, ihan jees mutta kun sellaista väriä ei ole nelosissa. No kissa kainaloon ja Thean mielipidettä kysymään. Thea ensimmäisenä tokasi " Nice silver ticked guy", sitähän Coste ei niellyt vaan edelleen kinasi väristä. Loppuen lopuksi Coste kysyi että onko muilla tuomareilla ollut ongelmaa värin kanssa, ja koska totesin että ei niin kissa sai sertinsä ja vielä pyydettiin TP valintaan! Tämä episodi hieman nostatti lämpöä kylmässä jäähallissa allekirjoittaneella. TP valinnoissa Garik jäi viimeiseksi, koska sillä oli " Problem with colour". Pääasia että Garik sai sertinsä, olkoon sitten vaikka vihreän kukertava :D

Lauantai ilta sitten meni kauneuden hoidossa ja maailmaa parantaessa Mirkan tykönä. Ihmeteltiin kuinka pieni punainen Elmo sai hepuleita ja itse ihastuin mustavalkeaan Tikuun joka vain surisi ja surisi.

Sunnuntaina väki lähti uudelleen Tuplajäille jäätymään. Tällä kertaa Garikilla oli Spijker joka kuulema kasvattaa hopea cooneja. Spijkerille nousi hymy huulille kun Garik pölähti pöydälle, en tiedä oliko tuosta väristä ollut sitten enempikin keskustelua tuomareiden kesken koska seteliin tuli " Ilmi selvä hopea ticked tabby". Ei mainintaa rufismista ja muutenkin Garikin tyyppi miellytti, serti ja kutsu takaisin TP valintaan. TP valinnoissa oli Lauran Navi, Katen Rauno ja Garik. Garik ja Rauno lopulta kisasivat 1. sijasta jonka Rauno vei kotiin, olin tyytyväinen että hyvä hopea huomattiin ja annettiin sille kuuluva arvostus.

Loppu päivä menikin kamoja kasatessa ja kotiin lähtöä tehdessä, kunnes... Lauralla oli pari ihanaa lasta matkassa super upea punainen poika ja suklaahopeatäplikäs tyttö jota minulle oli jo esitelty menomatkalla. Aivan totaalisen upea hopea tyttö jolla on täydellisen vihreät silmät! Jotenkin siinä sitten kävi että olen 1/3 omistaja tästä hopea ihanuudesta <3 Eli tervetuloa PikkuPirun hopea kasvatukseen ChicKitty Nefertiti "Aino" OSH bs 24. Tämä ihanuus pääsee tapaamaan meidän Täplistä ja jos käy niin hienosti niin mahdollisesti saamme niitä kanelilapsia maailmaan tästä yhdistelmästä. Ainakin suklaa on mahdollinen, mutta se kaneli kantajuus selvinnee sitten myöhemmin ;)

Että tälläinen reissu.. Tuli taas naurettua ja parannettua maailmaa! Kiitos Mirkalle ja Kaitsulle yöpaikan tarjoamisesta ja ehdottomasti iso kiitos Lauralle joka antoi tälläisen aarteen yhteiseen kasvatukseen!!!

Nyt onkin melkein 1,5kk näyttelytaukoa ja sitten puserretaan SUROK läpi, siellä sitten onkin taas enempi porukkaa matkassa.. 

maanantai 13. kesäkuuta 2011

No onneksi ei ollut kylmä..

Viikonloppu tuli vietettyä tiiviisti kissanäyttelyiden merkeissä Hyvinkäällä vanhassa villatehtaassa. Lauantaina olin puhtaasti turistina, ja tietysti ihmettelemässä kasvattini pörräämistä. Sain kyydin DonAmen kissalan porukalta, iso kiitos siitä!
Lauantaina oli tosiaan Poison Girl "Poffu" paikalla, ja jestas että siitä on tullut nätti.  Marian hellässä hoivassa sitä pidetään :) Paikalla oli myös Tallinnasta tutut seikkailijat Mirka ja Hanne.. Ja naurua taas piisasi :D Jotta en ihan helpolla päässyt niin sain kantaa Poffun arvosteluun sekä TP valintaan. Mukavan arvostelun likka nappasi ja tiukan TP valinnan päätteksi bali kilpakumppani nappasi voiton. Lauantain subtrooppinen ilmasto lupasi pahaa sunnuntaille, mutta toisaalta aina tämä samalaulu on kesänäyttelyissä. Onneksi on kylmäkalleja sekä häkkituulettimia!

Sunnuntai sitten sarasti ja pakkasin Garikin ja Raipen kyytiin, eväät kasaa ja autoon odottamaan Ronjaa. Ronja saapuikin sitten pienen odottelun jälkeen Casperin sekä Alecin kanssa, ja koukkauksen jälkeen nokka kohti Hyvinkäätä. Onneksi olin la varannut häkkipaikat niin ei tarvinnut kuin pystyttää leiri kasaan ja sitten alkoi draama...
Helenin piti tulla 7:38 junalla Hyvinkäälle joten rennoin mielin soittelin ja kyselin missä neiti neitojen kanssa on. Kävi ilmi että olin herättänyt Helenin kotoa!!! Paniikin sekaisessa tilassa alettiin selvittämään millä Helen pääsee Hyvinkäälle ja ajoissa.. Siinä vaiheessa kello oli 7:50! Helenin sisko onneksi pääsi heittämään lopun porukan ja kilpajuoksu kellon kanssa alkoi. 8:10 tytöt oli vasta kehä 3 ulkopuolella ja olin varma ettei likat ehdi millään paikalle. 8:40 puhelussa selvisi että 10 min matkan päässä ovat hyvinkäästä, ja minä ramppaan katsomassa miten pitkä ell jono on! 8:55 Helen pölähti villatehtaan ovelle ja juuri ehdimme ell pöydälle kun viimeiset jonossa lähti pois!!! se oli todellakin viime tippaan meno :D

Raija ja Vickan oli Sabinen pöydällä ja helposti Raijalle tuli serti. Vickan kävi ex taiston joka tuli helposti Vickanin hienon turkin ansioista, neiti 8kk ja täydellinen musta turkki. VP valinta käytännössä käytiin taas Vickanin ja Raijan välillä jonka Raija voitti. Vielä 2 VP:tä puuttuu sekä 3kk DVM:stä! Vickan sai kutsun vielä takaisin TP valintaan joka ratkaistiin britin hyväksi.

Kenguru aka Casper aloitti sertien metsästyksen joka tuli myös helposti. Kiitosta tuli pojan koosta vaikka on silti hyvin elegantti sekä lihaksikas. Casper myös voitti VP kilvan jossa oli 2 pentua kisaamassa. TP valinnoissa upea oci vei voiton, joka oli kyllä jo tiedossa ;)

Kun kikkurat saatiin alta pois niin alkoi nelosten arvostelu.. Mirka lupasi hoitaa Myyn ja Alecin eli minulle jäi Garikin esittely. Molemmista lapsista tykättii ja näin ollen TP valintoihin kävi kutsu. Alec nominoitiin suoraa koska oli Pamin ainoa pentu ja Myy kävi vielä funny colourinsa kanssa näyttaytymässä valinnoissa. Garik sai kivan arvostelun mutta rufismia oli Vinkelille liikaa ja täten kutsu TP valintaan jäi saamatta.

Alec kävi edustamassa paneelissa näitä harvinaisempia värejä, ja molemmat tuomarit piti kantansa. Satu ratkaisi lopulta voiton Hannan Tepon hyväksi.

Vaikka draamaakin mahtui päivään oli taas liuta hyviä arvosteluja ja ylimääräsitakin tarttui haaviin. Seuraava näytelmä onkin sitten ensiviikonloppuna Kuopiossa ja olemme Garikin kansas Mirkan sekä Kaitsun hellässä hoivassa koko vkl :)

Mukava oli nähdä jälleen Marian porukkaa sekä Poffun,Mirkaa ja Hannea eikä unohtamatta Ronjaa ja Heleniä sekä ja vihdoin alkoi Casperin näyttelykausi!