![]() | |||
| 10.9.11 |
sunnuntai 11. syyskuuta 2011
Paisuu kuin pullataikina
Tuo sanonta kyllä pitää paikkansa kun tuota Pinkkiä katselee. 4 viikkoa olisi vielä jäljellä ja rouva on hyvin muhkeassa kunnossa.
Edelleen toivon että Pinkki tekisi enemmän kuin 1 tytön koska sellaisen ajattelin jättää kasvatukseen tästä pentueesta. Valinnanvara olisi ihan mukava asia!
Pikavisiitti Köpiksee
29.8. koitti aamu kun herrasväki Tuomalainen suuntasi ennen kukonlaulua Helsinki-Vantaan lentokentälle. Tarkoituksena oli tehdä pikavisiitti Kööpenhaminaa ja samalla pari kissaa noutaa Suomeen.
Rurok viikonloppu vei kovasti kuntoa ja kun kovassa flunssassa yritti siitä hengissä selvitä. Otimme lentokopan mukaan, koska sellainen kotoa löytyi. Kaikki oli näppärästi hoidettu matkatoimiston kautta ja näin ollen matkatavaroista ei tullut lisäkustannuksia. Päätimme käyttää Norwegian airlinesiä halpojen hintojen vuoksi, vaikka kissat joutuvatkin ruumaan lennon ajaksi.
Klo 9:10 lähti lento kohti Köpistä, ennen sitä olimme vaihtaneet muutaman satasen edestä kruunuja ettei tarvitse toisessa päässä alkaa etsimään rahanvaihtopistettä ensimmäisenä. Lento meni näpsäkästi parissa tunnissa, ja matkanaikana pää täynnä räkää keskityin ihmettelemään Disneyn piirrettyä :D
Helsinki-Vantaa jos on iso niin Köpiksen kenttä on valtava! Nappasimme kopan matkaan ja lähdimme etsimään ruokapaikkaa. Ennen sitä tietysti Tullin läpi jossa virkaintoinen täti meinasi laittaa tullattavien puolelle kun huomasi kopan. Tädillä kyllä meni pasmat sekaisin ku havaitsi että koppa onkin tyhjä ettei mitää tullattavaa ole :D Koppa säilytykseen ja suuntasimme Burger Kingii haukkaamaa ruokaa ennen kuin lähdimme etsimää Metroa. En ole ennen pikaruoasta yli satasta maksanut mutta tuli sekin koettua nyt :D
Köpiksen kentältä on helppo suunnata Ruotsiin sekä keskustaa kun kaikki julkiset kulkevat sen kentän läpi. Otimme päivän lipun jolla pääsi junalla, metrolla sekä bussilla kulkemaan eri vyöhykkeiden alueella yhdellä lipulla. Suosittelen lämpimästi, hintaa tuolle tuli 75 kruuna eli n. 10€.
Metro oli myös oma ihmetys koska se on miehittämätön metro, aika skifitunnelma :D Tarkastajia oliki sitten melkein joka pysäkillä eli ilman tikettiä en suosittele kulkemaan. Huruttelimme Norreportiin, josta jäimme pois katselemaan Tanskalaista menoa. Tanskalaiset ovat kivasti jättäneet vanhoja rakennuksia ja asuintaloja ylipäätänsä kaupunkikuvaan, eli melko erilaista siellä oli kuin esim. Helsingissä.
Otimme suunnaksi Kuninkaan puiston jossa varmasti jokainen puutarhaihminen haluaisi käydä ihmettelemässä. Jonkin sortin vahdinvaihtokin oli menossa läheisessä linnassa, mutta emme jääneet sitä katselemaan vaan kuljimme Ooperataloa kohti. Tanskassa riittää kirkkoja, ja melkein kaikki kirkot ovat vanhanaikaisia linnoja. Ja huomasimme että melkein jokaisessa tärkeämmässä rakennuksessa piti olla jonkin sortin torni mitä koristi erikoiset kattorakenteet ja patsaat.
Ooperatalolta otimme suunnaksi Cristianshavenin, matkalle osui Kuningattaren linnaa ja jälleen useita kirkkoja :) Cristianshavenista nappasimme metron ja lähdimme takaisin kentälle. Kentällä menimme siemaisemaan kupposet kahvia ennen kuin Liselotte äitineen tulisi tuomaan kissoja.
Draamaa tulikin kun Liselotte laittoi viestiä että juna on myöhässä melkein puoli tuntia. Check-in oli alkanut jo aika päivää sitten ja matkustajia pyydettiinki jo siirtymään tiskille kun Liselotte saapui. Juoksu jalkaa tiskille kissojen kanssa jossa ehdin vasta kunnolla tiirailemaan uutta kolliani ja Mirkan uutta poitsua.
Kiireen vuoksi ei paljoa rupattelulle jäänyt vaan kun kissat saatiin matkaa niin itse piti myös singota portille juoksemalla. Portille päästyä siellä lastattiin jo ihmisiä koneen kyytii, eli tiukille meni meidän paluu :D Koneessa ehti sitten henkäsemään 1,5h ennen kuin laskeuduimme takaisin Suomeen.
Kentällä meitä odottelikin jo Teija jonka matkaan Megatron " Merlin" lähti, ja otimme muutamaksi päiväksi Mirkan Iipon meille ennen kuin se lähti omaa sijoituskotiinsa.
Rurok viikonloppu vei kovasti kuntoa ja kun kovassa flunssassa yritti siitä hengissä selvitä. Otimme lentokopan mukaan, koska sellainen kotoa löytyi. Kaikki oli näppärästi hoidettu matkatoimiston kautta ja näin ollen matkatavaroista ei tullut lisäkustannuksia. Päätimme käyttää Norwegian airlinesiä halpojen hintojen vuoksi, vaikka kissat joutuvatkin ruumaan lennon ajaksi.
Klo 9:10 lähti lento kohti Köpistä, ennen sitä olimme vaihtaneet muutaman satasen edestä kruunuja ettei tarvitse toisessa päässä alkaa etsimään rahanvaihtopistettä ensimmäisenä. Lento meni näpsäkästi parissa tunnissa, ja matkanaikana pää täynnä räkää keskityin ihmettelemään Disneyn piirrettyä :D
Helsinki-Vantaa jos on iso niin Köpiksen kenttä on valtava! Nappasimme kopan matkaan ja lähdimme etsimään ruokapaikkaa. Ennen sitä tietysti Tullin läpi jossa virkaintoinen täti meinasi laittaa tullattavien puolelle kun huomasi kopan. Tädillä kyllä meni pasmat sekaisin ku havaitsi että koppa onkin tyhjä ettei mitää tullattavaa ole :D Koppa säilytykseen ja suuntasimme Burger Kingii haukkaamaa ruokaa ennen kuin lähdimme etsimää Metroa. En ole ennen pikaruoasta yli satasta maksanut mutta tuli sekin koettua nyt :D
Köpiksen kentältä on helppo suunnata Ruotsiin sekä keskustaa kun kaikki julkiset kulkevat sen kentän läpi. Otimme päivän lipun jolla pääsi junalla, metrolla sekä bussilla kulkemaan eri vyöhykkeiden alueella yhdellä lipulla. Suosittelen lämpimästi, hintaa tuolle tuli 75 kruuna eli n. 10€.
Metro oli myös oma ihmetys koska se on miehittämätön metro, aika skifitunnelma :D Tarkastajia oliki sitten melkein joka pysäkillä eli ilman tikettiä en suosittele kulkemaan. Huruttelimme Norreportiin, josta jäimme pois katselemaan Tanskalaista menoa. Tanskalaiset ovat kivasti jättäneet vanhoja rakennuksia ja asuintaloja ylipäätänsä kaupunkikuvaan, eli melko erilaista siellä oli kuin esim. Helsingissä.
Otimme suunnaksi Kuninkaan puiston jossa varmasti jokainen puutarhaihminen haluaisi käydä ihmettelemässä. Jonkin sortin vahdinvaihtokin oli menossa läheisessä linnassa, mutta emme jääneet sitä katselemaan vaan kuljimme Ooperataloa kohti. Tanskassa riittää kirkkoja, ja melkein kaikki kirkot ovat vanhanaikaisia linnoja. Ja huomasimme että melkein jokaisessa tärkeämmässä rakennuksessa piti olla jonkin sortin torni mitä koristi erikoiset kattorakenteet ja patsaat.
Ooperatalolta otimme suunnaksi Cristianshavenin, matkalle osui Kuningattaren linnaa ja jälleen useita kirkkoja :) Cristianshavenista nappasimme metron ja lähdimme takaisin kentälle. Kentällä menimme siemaisemaan kupposet kahvia ennen kuin Liselotte äitineen tulisi tuomaan kissoja.
Draamaa tulikin kun Liselotte laittoi viestiä että juna on myöhässä melkein puoli tuntia. Check-in oli alkanut jo aika päivää sitten ja matkustajia pyydettiinki jo siirtymään tiskille kun Liselotte saapui. Juoksu jalkaa tiskille kissojen kanssa jossa ehdin vasta kunnolla tiirailemaan uutta kolliani ja Mirkan uutta poitsua.
Kiireen vuoksi ei paljoa rupattelulle jäänyt vaan kun kissat saatiin matkaa niin itse piti myös singota portille juoksemalla. Portille päästyä siellä lastattiin jo ihmisiä koneen kyytii, eli tiukille meni meidän paluu :D Koneessa ehti sitten henkäsemään 1,5h ennen kuin laskeuduimme takaisin Suomeen.
Kentällä meitä odottelikin jo Teija jonka matkaan Megatron " Merlin" lähti, ja otimme muutamaksi päiväksi Mirkan Iipon meille ennen kuin se lähti omaa sijoituskotiinsa.
perjantai 9. syyskuuta 2011
RUROK
Kävimme RUROKissa pyörähtämässä 27.-28.8. ja samalla vietimme lauantaina synttäreitä oman pienen porukan kesken :) Itse vietin tämän viikonlopun karmeassa räkätaudissa jonka sain Tallinnasta tuliaisiksi..
Lauantain ryhmässä oli Raija (PP Salve Mea), Garik (Taffalval Garik), Täplis (PP Heartkiller), Onni (PP In joy & Sorrow) ja Aatu (PP Eyes on Fire). Tarkoitus oli alunperin Pinkille siitosluokka tehdä mutta kun Pinkki on tukevasti tiineenä niin sitä ei voi näyttelyyn tuoda, näin ollen suunnitelmat meni plörinäksi tältä osin.
Onni ja Aatu oli ensimmäistä kertaa näyttelyissä. Onni pisti häntänsä orava-asentoon kun hyppäsi sturdiin ja jännitys iski :D Aatu turvautui sykkyrälle menoon ja pisti silmänsä lautasen kokoiseksi :D Muutenkin Aatu sai kyllä hymyn huulille kun se on niin klassinen kun voi olla, ukko painaa varmasti yli 7kg ja hyvin pehmeät linjat sekä muodot ;) Onni oli taas kirppu kun verrattiin Täplikseen joka on heittämällä suurin pentueesta.
Päivä sujui hyvin vilkkasti kun kissat olivat jälleen yhtäaikaa pöydillä. Kaikki sai mitä haettiinkin ja Raija sai uuden tittelin nimensä eteen. Ensimmäinen oma kasvatti joka on nyt Grandi :) Loppu päivä meni kuolemaa tekemällä ja seuraavaksi päiväksi pakotinkin Mikan mukaan kuskiksi.
Sunnuntaina matkassa oli Casper ( Made In Romania A Little Red), Alec ( DeLaSoul´s Winter Wonderland), Myy (DeLaSoul´s Suzy Snowflake), Vickan (PP Victoria) ja Velho (PP Vampire Heart). Eli ei omiakissoja matkassa vain sijoituskissoja tai laina tapauksia :D
Alecin silmät tulivat nyt siihen pisteeseen mitä olen pelännyt, ne on melkein oranssit ja Thealla teki ongelmaa antaa jo EX 1 tulos. Hyvän luonteen takia Allu sen sai mutta tuli pyyntö että hakisin siitoshyväksynnän ja käyttäisin mitä käyttäisin ja loppu elämä lemmikkinä.. Minulle se ei ole ongelma koska rahan tuhlaustahan se on tuolla silmänvärillä olevaa kissaa ilmotella näyttelyihin. Onneksi siskolla on vielä ok silmänväri joka on vielä vihertävä.
Taas porukka sai mitä haettiin ,Casperi valmistui Championiksi ja loppu teiniporukka keräsi ne EX1 tulokset :)
Seuraavan kerran ei ole enää teinejä tästä porukasta, vaan kaikki kilpailee jo serteistä isojen kissojen luokissa :)
![]() |
| Raija ja synttärisankari |
Lauantain ryhmässä oli Raija (PP Salve Mea), Garik (Taffalval Garik), Täplis (PP Heartkiller), Onni (PP In joy & Sorrow) ja Aatu (PP Eyes on Fire). Tarkoitus oli alunperin Pinkille siitosluokka tehdä mutta kun Pinkki on tukevasti tiineenä niin sitä ei voi näyttelyyn tuoda, näin ollen suunnitelmat meni plörinäksi tältä osin.
![]() |
| Garik ja Helen |
![]() |
| Onni pöydällä |
Onni ja Aatu oli ensimmäistä kertaa näyttelyissä. Onni pisti häntänsä orava-asentoon kun hyppäsi sturdiin ja jännitys iski :D Aatu turvautui sykkyrälle menoon ja pisti silmänsä lautasen kokoiseksi :D Muutenkin Aatu sai kyllä hymyn huulille kun se on niin klassinen kun voi olla, ukko painaa varmasti yli 7kg ja hyvin pehmeät linjat sekä muodot ;) Onni oli taas kirppu kun verrattiin Täplikseen joka on heittämällä suurin pentueesta.
![]() |
| Aatua hirvittää |
Päivä sujui hyvin vilkkasti kun kissat olivat jälleen yhtäaikaa pöydillä. Kaikki sai mitä haettiinkin ja Raija sai uuden tittelin nimensä eteen. Ensimmäinen oma kasvatti joka on nyt Grandi :) Loppu päivä meni kuolemaa tekemällä ja seuraavaksi päiväksi pakotinkin Mikan mukaan kuskiksi.
Sunnuntaina matkassa oli Casper ( Made In Romania A Little Red), Alec ( DeLaSoul´s Winter Wonderland), Myy (DeLaSoul´s Suzy Snowflake), Vickan (PP Victoria) ja Velho (PP Vampire Heart). Eli ei omiakissoja matkassa vain sijoituskissoja tai laina tapauksia :D
![]() | |
| Myy |
![]() |
| Vickan |
Alecin silmät tulivat nyt siihen pisteeseen mitä olen pelännyt, ne on melkein oranssit ja Thealla teki ongelmaa antaa jo EX 1 tulos. Hyvän luonteen takia Allu sen sai mutta tuli pyyntö että hakisin siitoshyväksynnän ja käyttäisin mitä käyttäisin ja loppu elämä lemmikkinä.. Minulle se ei ole ongelma koska rahan tuhlaustahan se on tuolla silmänvärillä olevaa kissaa ilmotella näyttelyihin. Onneksi siskolla on vielä ok silmänväri joka on vielä vihertävä.
![]() |
| Casper |
![]() |
| Velho venyyyyy |
![]() |
| Allun silmiä ihmetellään |
Taas porukka sai mitä haettiin ,Casperi valmistui Championiksi ja loppu teiniporukka keräsi ne EX1 tulokset :)
Seuraavan kerran ei ole enää teinejä tästä porukasta, vaan kaikki kilpailee jo serteistä isojen kissojen luokissa :)
keskiviikko 31. elokuuta 2011
Pikainen tervehdys
Kirjoittelen jossain vaiheessa tällä viikolla enempi RUROKin reissusta sekä pikaviisiitistä Köpiksessä :) Nyt vaivaa niin järkky poskiontelotulehdus että en jaksa nyt pitkiä sepostuksia laittaa, vain tärkeimmät..
RUROKista kotiintuomisena oli Raijan GIC ja Casperin CH :) Nyt alkaa sitten vauvojen teko hommat kuhan Raija tekee sen seuraavan kiiman.
Pinkki paisuu kuin pullataikina, vasta 3,5 viikoa mennyt ja selkeä vauvamassu näkyvissä :) Onkohan nyt se 7 tulossa kun se mokoma on lisännyt aina yhden pennut lisää seuraavaan pentueeseen.
Maanantaina Suomeen tuli pari kollipoikaa Ruotsista, toinen jäi kissalaani kasvatukseen ja toinen meni DeLaSoul´ssilaan. Vaikka vannoin etten bicoloureja ota OSH kasvatukseen niin nyt sellainen täältäkin löytyy, eli suklaatäplikäs bicolour Zeldtrix Megatron "Merlin"
RUROKista kotiintuomisena oli Raijan GIC ja Casperin CH :) Nyt alkaa sitten vauvojen teko hommat kuhan Raija tekee sen seuraavan kiiman.
Pinkki paisuu kuin pullataikina, vasta 3,5 viikoa mennyt ja selkeä vauvamassu näkyvissä :) Onkohan nyt se 7 tulossa kun se mokoma on lisännyt aina yhden pennut lisää seuraavaan pentueeseen.
Maanantaina Suomeen tuli pari kollipoikaa Ruotsista, toinen jäi kissalaani kasvatukseen ja toinen meni DeLaSoul´ssilaan. Vaikka vannoin etten bicoloureja ota OSH kasvatukseen niin nyt sellainen täältäkin löytyy, eli suklaatäplikäs bicolour Zeldtrix Megatron "Merlin"
tiistai 23. elokuuta 2011
Tallinnan sunnuntain seikkailu vol. 2
Sunnuntai aamu valkeni jännittävissä tunnelmissa, koska auto oli ollut 5 asti latauksessa. Roudailin rauhassa kamoja autoon ja odottelin loppua matkaporukkaa paikalle kamoineen. Ensimmäisillä yrityksillä auto ei sanonut kuin NAKS, mutta pienen kiroilun jälkeen auto käynnistyi ja kovaa vauhtia ajettiin näyttelypaikalle jonne parkkipaikalle se väsähti jälleen.
Onneks näyttelyissä oli mukana avulias Heidi jonka kanssa sovittiin että koska samalla laivalla mennään niin ajetaan peräkanaa satamaan jos jotain tulee niin on ainakin apu lähellä.
Näyttelypäivä meni vauhdikkaasti koska tunnetusti paneeli on ohi jo 14-15 aikaa, jotta Suomalaiset pääsevät ajoissa laivalle. Vein Garikin Karl Preissin pöydälle, ja toivoin että tuomari ymmärtäisi jotain hopean päälle. Onnekseni Karl oli hyvin innostunut näin hyvästä hopea ticketistä ja sain huokasta helpotuksesta kun viimeinen Grandiin oikeuttava serti napsahti hyvin helposti, ja kutsu kävi TP valintaan takaisin. Jälleen TP valinnoissa Anzelikan Batman pääsi paneeliin edustamaan :)
Täpliksen tuomarina oli Kuipers-Kossen joka kuulema oli jaellut koko päivän murskaavia arvosteluja muille kissoille. Hieman hirvitti viedä Täplis hänen pöydälleen mutta Mariannen suu meni hymyyn kun näki kunnollisen hopeatäplikkään. Kutsu TP valintaan jossa paikallinen SYS pääsi edustamaan paneeliin, ja pokkasi vielä BIS voitonkin!
Paneelin aikana pakkasin Mirkan kanssa auton ja jäätiin odottelemaan Kirsiä jonka Leo oli paneelissa edustamassa. Heidin autosta napattiin virtaa jotta saatiin auto käymään ja annettiin ladata puoli tuntia varmuuden vuoksi, matkaahan näyttelypaikasta satamaan on n. 15min.
Kun koko väki oltiin saatu paneelista pois ja lastattua autot niin lähdimme satamaa kohti ajamaan autoilla. Ehdin jo huokasta helpotuksesta kun näin sataman nenän edessä, mutta houkasin liian aikaisin! Auto jumahti keskelle risteystä!!! Hälyytettiin Heidi pikapikaa takaisin antamaan virtaa mutta auto ei inahtanukkaan.. Eihän siinä muuta kuin auto hinaamalla pois paskasta paikasta sataman parkkikselle ja kaapelit kiinni uudelleen.. Luisi oli siinä vaiheessa niin väsähtänyt ettei se enää jaksanut sanoa sanaakaan.
Pika puhelu Suomeen ja sieltä tuli ehdotus akun ostosta. Heidin kanssa lähdettiin etsimään akku Rimistä, mutta siellä ei semmoisia myyty. Infosta kertoivat että vieressä on huoltari jossa sellaisia saattaa olla. ja tosiaan aikaa laivan Check-in päättymiseen oli 25min tässä vaiheessa. Hurautettiin huoltarille josta löytyi akkuja, pienen puhelin neuvottelun jälkeen napattiin akku ja hurautettiin takaisin satamaan.
Akun vaihto operaatio tehtii formula vauhdilla koska taistelimme aikaa vastaan.. Uusi akku auttoi onneksi, ja saimme auton check-in jonoon 10min ennen kuin se päättyi. Siinä vaiheessa kun Opel oli Superstarin sisässä ja akun kenkä irti jotta se ei purkaisi sitä niin pääsi jo helpotus minultakin. Heidille hommattiin pientä avustuspalkkiota ja koko väki kyllä halasi tuollaista pelastavaa enkeliä!!
Laivasta soitin Helsingin päähän ukot odottamaan ja Natalian hakemaa kissaa satamasta. Opel kiukutteli laivasta poistumisen aikanakin mutta saatiin onneksi se parkkipaikalle missä olikin huoltojoukko odottelemassa. Loppumatka lahteen mentiin peräkanaa vanhaatietä pitkin..
Täytyy sanoa että olipahan reissu ja tuli hyvin tutuksi Opelin konehuone tämän reissun aikana :D :D
Kiitos Mirkalle ja Kirsille matkaseurasta, sekä siitä ettei kauhean paha epätoivo napsahtanut päälle!
SUPER iso kiitos Heidille!!!! Onhan ainakin jotain muisteltavaa tulevaisuudessa, ehkä tälle jo uskaltaa nauraa muutaman viikon päästä :D
Ja tosiaan meillä on nyt uuni tuore Grand international champion LV*Taffalval Garik, OSH ns 25
Onneks näyttelyissä oli mukana avulias Heidi jonka kanssa sovittiin että koska samalla laivalla mennään niin ajetaan peräkanaa satamaan jos jotain tulee niin on ainakin apu lähellä.
Näyttelypäivä meni vauhdikkaasti koska tunnetusti paneeli on ohi jo 14-15 aikaa, jotta Suomalaiset pääsevät ajoissa laivalle. Vein Garikin Karl Preissin pöydälle, ja toivoin että tuomari ymmärtäisi jotain hopean päälle. Onnekseni Karl oli hyvin innostunut näin hyvästä hopea ticketistä ja sain huokasta helpotuksesta kun viimeinen Grandiin oikeuttava serti napsahti hyvin helposti, ja kutsu kävi TP valintaan takaisin. Jälleen TP valinnoissa Anzelikan Batman pääsi paneeliin edustamaan :)
Täpliksen tuomarina oli Kuipers-Kossen joka kuulema oli jaellut koko päivän murskaavia arvosteluja muille kissoille. Hieman hirvitti viedä Täplis hänen pöydälleen mutta Mariannen suu meni hymyyn kun näki kunnollisen hopeatäplikkään. Kutsu TP valintaan jossa paikallinen SYS pääsi edustamaan paneeliin, ja pokkasi vielä BIS voitonkin!
Paneelin aikana pakkasin Mirkan kanssa auton ja jäätiin odottelemaan Kirsiä jonka Leo oli paneelissa edustamassa. Heidin autosta napattiin virtaa jotta saatiin auto käymään ja annettiin ladata puoli tuntia varmuuden vuoksi, matkaahan näyttelypaikasta satamaan on n. 15min.
Kun koko väki oltiin saatu paneelista pois ja lastattua autot niin lähdimme satamaa kohti ajamaan autoilla. Ehdin jo huokasta helpotuksesta kun näin sataman nenän edessä, mutta houkasin liian aikaisin! Auto jumahti keskelle risteystä!!! Hälyytettiin Heidi pikapikaa takaisin antamaan virtaa mutta auto ei inahtanukkaan.. Eihän siinä muuta kuin auto hinaamalla pois paskasta paikasta sataman parkkikselle ja kaapelit kiinni uudelleen.. Luisi oli siinä vaiheessa niin väsähtänyt ettei se enää jaksanut sanoa sanaakaan.
Pika puhelu Suomeen ja sieltä tuli ehdotus akun ostosta. Heidin kanssa lähdettiin etsimään akku Rimistä, mutta siellä ei semmoisia myyty. Infosta kertoivat että vieressä on huoltari jossa sellaisia saattaa olla. ja tosiaan aikaa laivan Check-in päättymiseen oli 25min tässä vaiheessa. Hurautettiin huoltarille josta löytyi akkuja, pienen puhelin neuvottelun jälkeen napattiin akku ja hurautettiin takaisin satamaan.
Akun vaihto operaatio tehtii formula vauhdilla koska taistelimme aikaa vastaan.. Uusi akku auttoi onneksi, ja saimme auton check-in jonoon 10min ennen kuin se päättyi. Siinä vaiheessa kun Opel oli Superstarin sisässä ja akun kenkä irti jotta se ei purkaisi sitä niin pääsi jo helpotus minultakin. Heidille hommattiin pientä avustuspalkkiota ja koko väki kyllä halasi tuollaista pelastavaa enkeliä!!
Laivasta soitin Helsingin päähän ukot odottamaan ja Natalian hakemaa kissaa satamasta. Opel kiukutteli laivasta poistumisen aikanakin mutta saatiin onneksi se parkkipaikalle missä olikin huoltojoukko odottelemassa. Loppumatka lahteen mentiin peräkanaa vanhaatietä pitkin..
Täytyy sanoa että olipahan reissu ja tuli hyvin tutuksi Opelin konehuone tämän reissun aikana :D :D
Kiitos Mirkalle ja Kirsille matkaseurasta, sekä siitä ettei kauhean paha epätoivo napsahtanut päälle!
SUPER iso kiitos Heidille!!!! Onhan ainakin jotain muisteltavaa tulevaisuudessa, ehkä tälle jo uskaltaa nauraa muutaman viikon päästä :D
Ja tosiaan meillä on nyt uuni tuore Grand international champion LV*Taffalval Garik, OSH ns 25
maanantai 22. elokuuta 2011
Hädässä ystävä tunnetaan vol 1.
Yritän koota ajatuksia kasaan tuosta Tallinnan reissusta kun sen verran tapahtu että hirvittää vieläkin ajatella :D
Perjantaina kello herätti ennen kuutta ja kahvin voimalla yritin itsestäni ihmisen näköstä tehdä. Kamat olikin jo kaikki katsottuna ja kunhan kävin käteistä hakemassa niin kaikki oli ok.Garik boksiin ja autoa lastaamaan.. Mirka ja Kirsi kurvasivat pihaan vähän yli seitsemän. Siinä sitten pikapikaa pakattiin auto kissoilla sekä kamoilla ja lähdettiin huruttelemaan kohti Helsinkiä.
Helsingin päässä napattiin vielä Täplis IKEAn pihasta jonne Natalia oli tullut sitä tuomaan. Siitä sitten vanhasta muistista köröttelyä Länsisatamaan ja Check-In kautta laivaan. Kaikki olimme onnellisen tietämättöämiä että Luisi (OPEL) oli hyvi hyvin väsynyt auto. Laivassa sitten höpöttelyä tulevasta ja Tax freestä pakolliset salmiakit kuskille jotta jaksaa köröttää pitkin Tallinnan katuja :)
Laiva oli Tallinnassa 12:30, ja satamasta selvittyä aloimme navigoida kohti Dzingel hotellia joka oli minulle uusi kokemus. Dzingel on hyvin sodanaikainen hotelli ah ihanineen rappuineen ja toimimattomineen mini hisseineen. Ja iloksemme huomasimme että hotellissa majottautui myös puolet Suomen koiraharrastajista. Kissat huoneeseen ja lähdimme shoppaamaan Rocca al mareen joka on julmetun kokoinen ostoskeskus.
Roccasta löysin uudet ihanat näyttelytohvelit jotka olivat kovassa käytössä koko viikonlopun jo. Kävimme syömässä kivassa Jenkki ravintolassa jossa oli kyllä pirullisen hyvät ruat. Olin niin ähkyssä että mahaan jo sattui. Suunnistimme Prismaan josta halimme tuliais juomia ja muuta tilpehööriä mitä vkl tarvitaan hotellilla.
Roccasta suuntasimme kohti sadama markettia, mistä matkaan tarttui vaateita ja käsilaukku. Ja sitten synkkeni pilvet matkalaisten päällä..
Luisi oli sillävälin tyhjentänyt akun kun olimme shoppaamassa, kun känsin virtaa autoon niin kuului NAK! Siitä alkoi puhelu maraton Suomeen josta yritin apua saada Luisin ongelmaan. HUOM! meillä ei ollut virtakaapeleita tai muitakaan apuvälineitä matkassa. Soitimme myös muille Suomalaisille joita oli Tallinnassa mutta ilmeisesti ruoka voitti kaverin auttamisen. Onneksi ryhmä ei jäänyt avuttomaksi vaan soitimme paikalliselle autohuollolle josta pitkän odottelun jälkeen saimme sen verran virtaa että pääsimme takaisin hotellin pihaan.
Hotellilla kävi ilmi että Luisi purki akun joka kerta eli päätimme ottaa lauantaiksi taksin alle jolla menimme näyttelyyn ja takaisin. Lauantai aamu valkeni ja suuntasimme aamiaiselle hotellin alakertaan. Se oli kyllä kuin eläintarhassa olisi syönnyt, kun ihmiset hamtrasivat ruokaa niin paljon kun käsiinsä saivat ja jopa meinasivat pöydästä juomamme viedä. Päätimme syödä aamiaisen seuraavana aamuna näyttelypaikalla..
Taksi odotteli pihassa meitä ja kuskasi sitten näyttelypaikalle jossa olimme hyvissä ajoin eläinlääkärin tarkastuksessa. Kamat levälleen ja luettelon tutkimista.. Garikilla oli vanha tuttu Kuipers-Kossen ja Täpliksellä Anne Veland. Molemmat tuomarit aloitti toisella kategorialla joten aikaa oli ihmetellä maailmaa ja syödä aamupala ennen arvostelua. Kävimme myös kyselemässä virtaa että pääsisimme sunnuntaina sitten satamaan autolla.
Molemmat tuomarit lopulta aloitti nelosten arvostelun ja ensimmäisenä Täplis singahti pöydälle. Arvostelu seteli onkin pelkkää SUPER SUPER SUPER :) Kutsu TP-valintaan kävi ja vastassa oli balineesi sekä paikallinen SYS. SYS tipahti ensimmäisenä ja siinä hetken mietittyä Anne ratkaisi tilanteen Täpliksen hyväksi!!
Gariki kävi noutamassa sertinsä ja TP valinnoissa hävisi Anzelikan Batmanille. Eli sama tilanne kuin SUROKissa :)
Paneeli alkoi ja me vahtasimme kelloa koska olimme taksit tilanneet etukäteen odottamaan. Nuorten paneeli alkoi ja Täplistä vastassa oli paikallinen musta itämainen. Molemmin tuomariäänin Täplis oli BEST IN SHOW!!!! Siitä suoraan juoksu jalkaa ulos ja taksiin. Hotellille saavuttua lähdimme samantien Mirkan kanssa Prismaan ostamaan kaapeleita ja työkaluja jotta saisimme auton seuraavana päivänä Suomeen. Samalla matkaan tarttui vielä vähän tuliaisia :D :D
Illalla kävimme myös kokemassa elämyksen hotellin ravintolassa kun ensin 40min jonotimme tiskille tekemään tilausta ja toiset 40min odotimme ruokaa. Myös päivän koettelemukset aiheuttivat pienen migreenin joten olo oli aika karmea :(
Illalla hoidin hotellin respan kautta akun latauksen jotta Luisi jaksaisi näyttelypaikan pihaan köröttää..
Sunnuntai tulee jossain vaiheessa kun saan taas ajatuksia koottua...
Perjantaina kello herätti ennen kuutta ja kahvin voimalla yritin itsestäni ihmisen näköstä tehdä. Kamat olikin jo kaikki katsottuna ja kunhan kävin käteistä hakemassa niin kaikki oli ok.Garik boksiin ja autoa lastaamaan.. Mirka ja Kirsi kurvasivat pihaan vähän yli seitsemän. Siinä sitten pikapikaa pakattiin auto kissoilla sekä kamoilla ja lähdettiin huruttelemaan kohti Helsinkiä.
Helsingin päässä napattiin vielä Täplis IKEAn pihasta jonne Natalia oli tullut sitä tuomaan. Siitä sitten vanhasta muistista köröttelyä Länsisatamaan ja Check-In kautta laivaan. Kaikki olimme onnellisen tietämättöämiä että Luisi (OPEL) oli hyvi hyvin väsynyt auto. Laivassa sitten höpöttelyä tulevasta ja Tax freestä pakolliset salmiakit kuskille jotta jaksaa köröttää pitkin Tallinnan katuja :)
Laiva oli Tallinnassa 12:30, ja satamasta selvittyä aloimme navigoida kohti Dzingel hotellia joka oli minulle uusi kokemus. Dzingel on hyvin sodanaikainen hotelli ah ihanineen rappuineen ja toimimattomineen mini hisseineen. Ja iloksemme huomasimme että hotellissa majottautui myös puolet Suomen koiraharrastajista. Kissat huoneeseen ja lähdimme shoppaamaan Rocca al mareen joka on julmetun kokoinen ostoskeskus.
Roccasta löysin uudet ihanat näyttelytohvelit jotka olivat kovassa käytössä koko viikonlopun jo. Kävimme syömässä kivassa Jenkki ravintolassa jossa oli kyllä pirullisen hyvät ruat. Olin niin ähkyssä että mahaan jo sattui. Suunnistimme Prismaan josta halimme tuliais juomia ja muuta tilpehööriä mitä vkl tarvitaan hotellilla.
Roccasta suuntasimme kohti sadama markettia, mistä matkaan tarttui vaateita ja käsilaukku. Ja sitten synkkeni pilvet matkalaisten päällä..
Luisi oli sillävälin tyhjentänyt akun kun olimme shoppaamassa, kun känsin virtaa autoon niin kuului NAK! Siitä alkoi puhelu maraton Suomeen josta yritin apua saada Luisin ongelmaan. HUOM! meillä ei ollut virtakaapeleita tai muitakaan apuvälineitä matkassa. Soitimme myös muille Suomalaisille joita oli Tallinnassa mutta ilmeisesti ruoka voitti kaverin auttamisen. Onneksi ryhmä ei jäänyt avuttomaksi vaan soitimme paikalliselle autohuollolle josta pitkän odottelun jälkeen saimme sen verran virtaa että pääsimme takaisin hotellin pihaan.
Hotellilla kävi ilmi että Luisi purki akun joka kerta eli päätimme ottaa lauantaiksi taksin alle jolla menimme näyttelyyn ja takaisin. Lauantai aamu valkeni ja suuntasimme aamiaiselle hotellin alakertaan. Se oli kyllä kuin eläintarhassa olisi syönnyt, kun ihmiset hamtrasivat ruokaa niin paljon kun käsiinsä saivat ja jopa meinasivat pöydästä juomamme viedä. Päätimme syödä aamiaisen seuraavana aamuna näyttelypaikalla..
Taksi odotteli pihassa meitä ja kuskasi sitten näyttelypaikalle jossa olimme hyvissä ajoin eläinlääkärin tarkastuksessa. Kamat levälleen ja luettelon tutkimista.. Garikilla oli vanha tuttu Kuipers-Kossen ja Täpliksellä Anne Veland. Molemmat tuomarit aloitti toisella kategorialla joten aikaa oli ihmetellä maailmaa ja syödä aamupala ennen arvostelua. Kävimme myös kyselemässä virtaa että pääsisimme sunnuntaina sitten satamaan autolla.
Molemmat tuomarit lopulta aloitti nelosten arvostelun ja ensimmäisenä Täplis singahti pöydälle. Arvostelu seteli onkin pelkkää SUPER SUPER SUPER :) Kutsu TP-valintaan kävi ja vastassa oli balineesi sekä paikallinen SYS. SYS tipahti ensimmäisenä ja siinä hetken mietittyä Anne ratkaisi tilanteen Täpliksen hyväksi!!
Gariki kävi noutamassa sertinsä ja TP valinnoissa hävisi Anzelikan Batmanille. Eli sama tilanne kuin SUROKissa :)
Paneeli alkoi ja me vahtasimme kelloa koska olimme taksit tilanneet etukäteen odottamaan. Nuorten paneeli alkoi ja Täplistä vastassa oli paikallinen musta itämainen. Molemmin tuomariäänin Täplis oli BEST IN SHOW!!!! Siitä suoraan juoksu jalkaa ulos ja taksiin. Hotellille saavuttua lähdimme samantien Mirkan kanssa Prismaan ostamaan kaapeleita ja työkaluja jotta saisimme auton seuraavana päivänä Suomeen. Samalla matkaan tarttui vielä vähän tuliaisia :D :D
Illalla kävimme myös kokemassa elämyksen hotellin ravintolassa kun ensin 40min jonotimme tiskille tekemään tilausta ja toiset 40min odotimme ruokaa. Myös päivän koettelemukset aiheuttivat pienen migreenin joten olo oli aika karmea :(
Illalla hoidin hotellin respan kautta akun latauksen jotta Luisi jaksaisi näyttelypaikan pihaan köröttää..
Sunnuntai tulee jossain vaiheessa kun saan taas ajatuksia koottua...
sunnuntai 7. elokuuta 2011
Reissua ja rakkautta!
Kovasti odotan jo tulevaa sekopää reissua Tallinnaan DeLaSoul´sin Mirkan ja hänen tätinsä Kirsin kanssa. Viimeksi meinasi Tenat pahasti pettää kun tuli naurettua ne olemattomat vatsalihakset kipeäksi. Odotettavissa on samanlaista menoa, ja koska perjantai lähtö on 10:30 niin ehdimme shoppailla itsemme henkihieveriin Tallinnassa. Olen omista ilmoittanut Garikin ja poikansa Täpliksen mukaan, eli ei Cornareita tälläkertaa mukana.
Olen myös lähdössä mitä ilmeisemmin syyskuun alussa käymään Kööpenhaminassa. Pitää vain ensin hoitaa nuo työvuorot kohilleen niin pystyy tarkemmin suunnitelmaan reissua. Tarkoitus on siis aamulla lentää Köpikseen ja illalla tulla takaisin kera muutaman kissan ;)
Varmasti tarkkasilmäiset ovat huomanneet niin lokakuussa on mahdollisesti itämaispentuja tulossa, samasta yhdistelmästä kuin viimeksi. Tarkoitus ei ollut niin tehdä mutta Pinkki päätti tehdä äänettömän kiiman ja tarkka kolli äkkäsi sen ennen kuin ihmisvaistot ehtivät reagoida. No, jos tästä pentueesta saisi sen tytön sitten itselleen.. Lisää tästä kunhan asiat hieman edistyy.
Raija on siirtänyt omaa kiimaansa, yleensä kuunvaihteessa aloittanut kiiman. Ja toiveita olisi että RUROKin aikaan olisi kiima päällä ja näin ollen heti saataisiin astutus hoidettua kun viimeinen serti grandia varten ollaan hankittu :)
Olen myös lähdössä mitä ilmeisemmin syyskuun alussa käymään Kööpenhaminassa. Pitää vain ensin hoitaa nuo työvuorot kohilleen niin pystyy tarkemmin suunnitelmaan reissua. Tarkoitus on siis aamulla lentää Köpikseen ja illalla tulla takaisin kera muutaman kissan ;)
Varmasti tarkkasilmäiset ovat huomanneet niin lokakuussa on mahdollisesti itämaispentuja tulossa, samasta yhdistelmästä kuin viimeksi. Tarkoitus ei ollut niin tehdä mutta Pinkki päätti tehdä äänettömän kiiman ja tarkka kolli äkkäsi sen ennen kuin ihmisvaistot ehtivät reagoida. No, jos tästä pentueesta saisi sen tytön sitten itselleen.. Lisää tästä kunhan asiat hieman edistyy.
Raija on siirtänyt omaa kiimaansa, yleensä kuunvaihteessa aloittanut kiiman. Ja toiveita olisi että RUROKin aikaan olisi kiima päällä ja näin ollen heti saataisiin astutus hoidettua kun viimeinen serti grandia varten ollaan hankittu :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)














