perjantai 23. joulukuuta 2011
keskiviikko 14. joulukuuta 2011
Vuosi 2011
Joulukuuta eletään jo puolessa välissä, joten hyvä kasata kuluneen vuoden tunnelmat yhteen kasaan :)
Alkuvuosi meni pentujen kanssa elellessä ja uusia kasvatinomistajia opastaessa pienten pirujen kanssa. Vuoden ensimmäinen näyttely oli vasta maaliskuussa jossa tuli mukavaa palautetta uusimmista lapsukaisista. Siitä sitten tasasesti käytiin Suomen näyttelyissä sekä pari kertaa ehdittiin Tallinnaan näyttelyihin.
Ehdottomasti tämän vuoden staraksi kissalassa nousi PikkuPirun Heartkiller OSH ns 24, joka nappasi sen ensimmäisen BIS voiton kasvattinani ja uusi tämän sitten Tallinnassa. Siskonsa PikkuPirun Poison Girl OSH n 25 edusti myös vahvasti muutaman kerran paneelissa ollessaan tuomarin paras. Olen muutenkin iloinen että tämä pentue on ollut hyvin edustettuna 5 pentua 6:sta on käynnyt tuomarin pöydällä ainakin kerran.
Muutamia uusia kissoja tuli myös kasvatukseeni ensin sisarukset DeLaSoul´s WinterWonderland OSH ds 24 ja DeLaSoul´s Suzy Snowflake OSH ns, sekä syksystä Ruotsinmaalta poika nimeltä Zeltdrix Megatron OSH b 03 24.
Raija, GIC PikkuPirun Salve Mea yllätti heinäkuussa positiivisesti olemalla TICA kattojärjestön paras sininen cornish rex kaudella 2010-2011, sekä keräsi Grandin arvoon tarvittavat sertit :) Latvian poika Taffalval Garik myös keräsi Grandin arvoon vaadittavat sertit. Anatolian Simply Simon, Simo valmistui International Premioriksi, Romanian poika Made In Romania A Little Red, Casper Championiksi, Viola PikkuPirun Massdestruction sai viimeisen IC:seen vaadittavan sertin RUROKissa.
Pari siitosluokkaakin on jälleen esitetty, Pinkin URKissa ja Maggien RUROKissa joissa tulos olis BIS siitosnaaras molemmille :) Iso kiitos tästä kuuluu kasvattienomistajille jotka ovat viitsineet kasvatteja raahata paikalle!
Helenille, Natalialle, Teijalle sekä Ronjalle erityiskiitos! Myös yhteistyökissaloille kiitokset, jatkukoon yhteistyö rikkaana myös ensivuonna!
PikkuPirula toivottaa kaikille hyvää joulua sekä räiskyvää uutta vuotta!
Alkuvuosi meni pentujen kanssa elellessä ja uusia kasvatinomistajia opastaessa pienten pirujen kanssa. Vuoden ensimmäinen näyttely oli vasta maaliskuussa jossa tuli mukavaa palautetta uusimmista lapsukaisista. Siitä sitten tasasesti käytiin Suomen näyttelyissä sekä pari kertaa ehdittiin Tallinnaan näyttelyihin.
Ehdottomasti tämän vuoden staraksi kissalassa nousi PikkuPirun Heartkiller OSH ns 24, joka nappasi sen ensimmäisen BIS voiton kasvattinani ja uusi tämän sitten Tallinnassa. Siskonsa PikkuPirun Poison Girl OSH n 25 edusti myös vahvasti muutaman kerran paneelissa ollessaan tuomarin paras. Olen muutenkin iloinen että tämä pentue on ollut hyvin edustettuna 5 pentua 6:sta on käynnyt tuomarin pöydällä ainakin kerran.
Muutamia uusia kissoja tuli myös kasvatukseeni ensin sisarukset DeLaSoul´s WinterWonderland OSH ds 24 ja DeLaSoul´s Suzy Snowflake OSH ns, sekä syksystä Ruotsinmaalta poika nimeltä Zeltdrix Megatron OSH b 03 24.
Raija, GIC PikkuPirun Salve Mea yllätti heinäkuussa positiivisesti olemalla TICA kattojärjestön paras sininen cornish rex kaudella 2010-2011, sekä keräsi Grandin arvoon tarvittavat sertit :) Latvian poika Taffalval Garik myös keräsi Grandin arvoon vaadittavat sertit. Anatolian Simply Simon, Simo valmistui International Premioriksi, Romanian poika Made In Romania A Little Red, Casper Championiksi, Viola PikkuPirun Massdestruction sai viimeisen IC:seen vaadittavan sertin RUROKissa.
Pari siitosluokkaakin on jälleen esitetty, Pinkin URKissa ja Maggien RUROKissa joissa tulos olis BIS siitosnaaras molemmille :) Iso kiitos tästä kuuluu kasvattienomistajille jotka ovat viitsineet kasvatteja raahata paikalle!
Helenille, Natalialle, Teijalle sekä Ronjalle erityiskiitos! Myös yhteistyökissaloille kiitokset, jatkukoon yhteistyö rikkaana myös ensivuonna!
PikkuPirula toivottaa kaikille hyvää joulua sekä räiskyvää uutta vuotta!
tiistai 29. marraskuuta 2011
Tuloksia
Tänään tuli puhelu eläinklinkka Kolibrista, jonka asiakkaiksi olemme siirtyneet, että Pinkin ja Garikin PRA tulokset ovat tuleet. Negatiivisena ne tuli niin kuin olettanut, kun kahden lapsen tulos oli myös negatiivinen.
Eli Näytelmä- sekä HIM- pennut eivät tule sokeutumaan verkkokalvonrappeumaan ja Pinkin sekä Simon pentuekkin on maksimissaan PRA kantajia joka ei vaikuta niiden elämään millään tapaan, eli nekään ei sokeudu.
Olen yrittäny epätoivoisesti ottaa pennuista hyviä kuvia, mutta kun lähden töihin on pimeää ja kun tulen töistä on pimeää niin se ei ainakaa tätä hyvien kuvien mahdollisuutta nosta. Yritämme jälleen viikonloppuna jos valoilmiö jota auringoksikin kutsutaan, viitsii itseään vilautella.
Pennut ovat olleet terveitä ja reippaita, niille onkin tarkoitus vasta joulukuun puolessa välissä hakea rokotukset. saavat kasvaa rauhassa, myös pienin Akaton Mies. Myös postissa tuli tänään pentujen rekkarit, eli ne ovat nyt virallisesti puhdasrotuisia rotukissoja :)
Varaustilanne näyttää rehellisesti sanottuna hyvin synkälle, vain sijoitukseen menevä Sudenmorsian on varattu mutta muut etsivät vielä kotiaan. Muutamia kyselyjä on tullut, mutta ne ovat sitten kariutuneet mitä ihmeellisempiin syihin mm. "ne ovat väärän värisiä". Niin, valitettavasti suklaasta ja hopeatiketistä ei saa punertavan vihertävän kukertavia pentuja aikaiseksi. En kyllä kysynyt että minkä värisiä ne pitäisi olla :D
Mutta jos kotonasi olisi paikka vilkkaalle itämaisen alulle, vaikka nyt ovatkin tylsän värisiä, niin ilmoittele ihmeessä kiinnostuksestasi! Ainakin tällä porukalla on huippu luonteet ja ovat varmasti hyvin ihmisrakkaita sekä kunnolla hoidettuja lapsia :) Edellisen pentueen kodit ovat olleet hyvin tyytyväisiä omiin karvakorviinsa :)
Eli Näytelmä- sekä HIM- pennut eivät tule sokeutumaan verkkokalvonrappeumaan ja Pinkin sekä Simon pentuekkin on maksimissaan PRA kantajia joka ei vaikuta niiden elämään millään tapaan, eli nekään ei sokeudu.
Olen yrittäny epätoivoisesti ottaa pennuista hyviä kuvia, mutta kun lähden töihin on pimeää ja kun tulen töistä on pimeää niin se ei ainakaa tätä hyvien kuvien mahdollisuutta nosta. Yritämme jälleen viikonloppuna jos valoilmiö jota auringoksikin kutsutaan, viitsii itseään vilautella.
Pennut ovat olleet terveitä ja reippaita, niille onkin tarkoitus vasta joulukuun puolessa välissä hakea rokotukset. saavat kasvaa rauhassa, myös pienin Akaton Mies. Myös postissa tuli tänään pentujen rekkarit, eli ne ovat nyt virallisesti puhdasrotuisia rotukissoja :)
Varaustilanne näyttää rehellisesti sanottuna hyvin synkälle, vain sijoitukseen menevä Sudenmorsian on varattu mutta muut etsivät vielä kotiaan. Muutamia kyselyjä on tullut, mutta ne ovat sitten kariutuneet mitä ihmeellisempiin syihin mm. "ne ovat väärän värisiä". Niin, valitettavasti suklaasta ja hopeatiketistä ei saa punertavan vihertävän kukertavia pentuja aikaiseksi. En kyllä kysynyt että minkä värisiä ne pitäisi olla :D
Mutta jos kotonasi olisi paikka vilkkaalle itämaisen alulle, vaikka nyt ovatkin tylsän värisiä, niin ilmoittele ihmeessä kiinnostuksestasi! Ainakin tällä porukalla on huippu luonteet ja ovat varmasti hyvin ihmisrakkaita sekä kunnolla hoidettuja lapsia :) Edellisen pentueen kodit ovat olleet hyvin tyytyväisiä omiin karvakorviinsa :)
tiistai 22. marraskuuta 2011
7 kääpiötä
Nyt pennut alkavat olla siinä pisteessä että niiden luonteenpiirteet alkavat erottumaan. Varsinainen kääpiö show meiltä löytyykin :D
Jörö, ihan ehdottomasti Sudenmorsian eli Susi. Kauhea mäkätys joka asiasta mikä ei neitiä miellytä, ja voi hyvä isä kun se nakkelee niskoja kun ei tulekkaan jauhelihaa vaan joitan teollistapurkkia, YÖK!
Nuhanenä, Hopeakettu eli Kettu vaikka ei niiskutakkaan. On vähän rauhallisempi tapaus ja mielellään kellii puhtailla lakanoilla! Kettu on lähimpänä isäänsä luonteen kanssa :)
Viisas, Ukkosen poika. Rehti ja reilu isoveli joka käy pelastamassa Myrskyn kidutuksen uhrit ja samlla pistää veikan kuriin.
Unelias, blondi tyttö Lumikuningatar eli Lumi. Voisi luulla että on väärä rotu kyseessä kun neito menisi älykkyysosamäärän mukaan enempi cornari kastiin. Iloinen höpsö <3
Lystikäs, Akaton mies eli Äijä. Heiti pitää päästä syliin ja kauhea leipominen. Jos oikein on onnellisuus tapissa niin saattaa pusujakin saada. Ikuinen lapsi luonteeltaan..
Ujo, Saapasjalkakissa eli Kissa voisi mennä ujosta mutta innostuu kyllä iltaisin pelaamaan fudista. Ja sitten onkin menoa ja meininkiä niin että kolina käy. Pieni ujostelu vieraiden kanssa on tapahtunut, mutta kun käydään tutuiksi niin voidaan sykkyyn tulla pusuttelemaan.
Vilkas, Myrskylintu eli Myrsky. Kun kierrokset lisääntyy niin alkaa ego kasvamaan ja siitä saa muut kärsiä kunnes Ukkonen käy laittamassa ojennukseen rasavillin veikan.
Vielä on kaikki muut paitsi Susi vapaana, ja Ukkonen etsii sijoituskotia. Jos kodissasi on itiksen mentävä reikä niin lapsia saa tiedustella :)
Jörö, ihan ehdottomasti Sudenmorsian eli Susi. Kauhea mäkätys joka asiasta mikä ei neitiä miellytä, ja voi hyvä isä kun se nakkelee niskoja kun ei tulekkaan jauhelihaa vaan joitan teollistapurkkia, YÖK!
Nuhanenä, Hopeakettu eli Kettu vaikka ei niiskutakkaan. On vähän rauhallisempi tapaus ja mielellään kellii puhtailla lakanoilla! Kettu on lähimpänä isäänsä luonteen kanssa :)
Viisas, Ukkosen poika. Rehti ja reilu isoveli joka käy pelastamassa Myrskyn kidutuksen uhrit ja samlla pistää veikan kuriin.
Unelias, blondi tyttö Lumikuningatar eli Lumi. Voisi luulla että on väärä rotu kyseessä kun neito menisi älykkyysosamäärän mukaan enempi cornari kastiin. Iloinen höpsö <3
Lystikäs, Akaton mies eli Äijä. Heiti pitää päästä syliin ja kauhea leipominen. Jos oikein on onnellisuus tapissa niin saattaa pusujakin saada. Ikuinen lapsi luonteeltaan..
Ujo, Saapasjalkakissa eli Kissa voisi mennä ujosta mutta innostuu kyllä iltaisin pelaamaan fudista. Ja sitten onkin menoa ja meininkiä niin että kolina käy. Pieni ujostelu vieraiden kanssa on tapahtunut, mutta kun käydään tutuiksi niin voidaan sykkyyn tulla pusuttelemaan.
Vilkas, Myrskylintu eli Myrsky. Kun kierrokset lisääntyy niin alkaa ego kasvamaan ja siitä saa muut kärsiä kunnes Ukkonen käy laittamassa ojennukseen rasavillin veikan.
Vielä on kaikki muut paitsi Susi vapaana, ja Ukkonen etsii sijoituskotia. Jos kodissasi on itiksen mentävä reikä niin lapsia saa tiedustella :)
sunnuntai 6. marraskuuta 2011
Pennut melkein 4vkoa
Lapset täyttää ensi tiistaina jo 4vkoa, mihin aika menee? Pennut muistuttavat jo mini kissoja eikä mitään karvamatoja :) Kauheasti tekee mieli jo pesän ulkopuolella seikkalla ja heti pitää tulla kiljumaan jalkoihin kun huoneeseen menee. VKL aloitettiin mössö/korvikeen maistelu ja pienin rääpäle ihastui niin siihen että söi itse lautaselta sitä!
Luonteet alkaa myös pikku hiljaa muokkaantumaan, ja muutama rauhallisempi tapaus löytyy porukasta. Selkeästi mukavempi pesässä köllötellä ja sieltä katsella maailmaa kun lähteä römyämään pitkin mattoa.
Sudenmorsian löysi jo itselleen sijoituskodin ja edelleen Ukkosen poika etsii sijoituskotia. Muut on sitten etsii ensisijaisesti lemmikkikotia, mutta löytyy pari ihan nättiä jotka mielelläni näkisin näyttelyissä pyörähtävän.
Jos sinulla olisi koti tarjolla aktiiviselle itämaiselle niin ota reippaasti yhteyttä! :)
Luonteet alkaa myös pikku hiljaa muokkaantumaan, ja muutama rauhallisempi tapaus löytyy porukasta. Selkeästi mukavempi pesässä köllötellä ja sieltä katsella maailmaa kun lähteä römyämään pitkin mattoa.
Sudenmorsian löysi jo itselleen sijoituskodin ja edelleen Ukkosen poika etsii sijoituskotia. Muut on sitten etsii ensisijaisesti lemmikkikotia, mutta löytyy pari ihan nättiä jotka mielelläni näkisin näyttelyissä pyörähtävän.
Jos sinulla olisi koti tarjolla aktiiviselle itämaiselle niin ota reippaasti yhteyttä! :)
sunnuntai 23. lokakuuta 2011
PENTUJA!
No nyt niitä on, ja paljon! :D
Pennut siis syntyivät 11. pvä jo mutta kiireiden ja yhden ylimääräistä työllistävän pennun kanssa ei ole jäänyt aikaa tänne kirjoitella.
Pinkki synnytti 5 poikaa joista 2 on hopeatikettejä, hopeatäplikäs, ruskeatäplikäs ja tiketti sekä 2 tyttöä hopeatäplikkään? ja ruskeatäplikkään. Tuo tyttö on viel hieman kyseenalainen koska joka toinen päivä se on hopea ja sitten taas ei. Jos muutaman viikon kulttua näkisi mikä se oikeasti on :D
Hopeatäplikäs poika ja toinen tyttösistä sijoitetaan!
Ruskeatäplikäs poitsu on työllistänyt minua jonkin verran koska se on pentueen pienin ja näin ollen jäänyt muiden jalkoihin tissillä. Pinkiltä tulee vain 6 nisästä maitoa joten tiedossa oli että jonkin sortin katastroofi on tiedossa. Eilen kääpiö ylitti 100g rajapyykin kun muut huitelee yli 200g. Ja ilokseni myös huomasin että yön aikana poitsu oli itsekseen ottanut melkein 10g kiinni muita :)
Raijan tilanne selvinneen ensiviikon aikana, mutta joko se on aavistuksen pyöristynyt tai sitten vain kuvittelen. Tisseissä huomaan pientä punoitusta ja kasvua mutta se voi olla myös ihan patterin päällä makoilun tulosta :D Katsotaan ja odotetaan rauhassa, jos tilanne näyttää vielä omituiselle muutaman viikon päästä niin käyn ultraamassa Raijan.
Vielä olisi yksi näyttely edessä tänä vuonna ja sitten PikkuPirula laskeutuu joululomalle. Eryy olisi matkalla Täplis, Pate, Vickan, Myy, Simo sekä Merlin :) URKiin on ilmoitettu Vickan ja Myy sunnuntaille, mutta huomasin että jos Raija on tiine niin laskettu aika osuisi juuri tuolle URK viikonlopulle. Katsotaan jos pääsisin sunnuntaina turistina paikalle..
Garik on nyt myös leikattu. Alun perin tarkoitus oli se käyttää supremeksi mutta tyttöjen kiimailut sekä pennut oli liikaa ukon pääkopalle, joten pallit veks ja nyt on jo selkeästi pahimmat sekoamisen merkit kadonneet. Jos muutaman viikon päästä täällä olisi rento kastraatti poika joka nauttii kovasti vauvojen hoidosta :D
Pennut siis syntyivät 11. pvä jo mutta kiireiden ja yhden ylimääräistä työllistävän pennun kanssa ei ole jäänyt aikaa tänne kirjoitella.
Pinkki synnytti 5 poikaa joista 2 on hopeatikettejä, hopeatäplikäs, ruskeatäplikäs ja tiketti sekä 2 tyttöä hopeatäplikkään? ja ruskeatäplikkään. Tuo tyttö on viel hieman kyseenalainen koska joka toinen päivä se on hopea ja sitten taas ei. Jos muutaman viikon kulttua näkisi mikä se oikeasti on :D
Hopeatäplikäs poika ja toinen tyttösistä sijoitetaan!
Ruskeatäplikäs poitsu on työllistänyt minua jonkin verran koska se on pentueen pienin ja näin ollen jäänyt muiden jalkoihin tissillä. Pinkiltä tulee vain 6 nisästä maitoa joten tiedossa oli että jonkin sortin katastroofi on tiedossa. Eilen kääpiö ylitti 100g rajapyykin kun muut huitelee yli 200g. Ja ilokseni myös huomasin että yön aikana poitsu oli itsekseen ottanut melkein 10g kiinni muita :)
Raijan tilanne selvinneen ensiviikon aikana, mutta joko se on aavistuksen pyöristynyt tai sitten vain kuvittelen. Tisseissä huomaan pientä punoitusta ja kasvua mutta se voi olla myös ihan patterin päällä makoilun tulosta :D Katsotaan ja odotetaan rauhassa, jos tilanne näyttää vielä omituiselle muutaman viikon päästä niin käyn ultraamassa Raijan.
Vielä olisi yksi näyttely edessä tänä vuonna ja sitten PikkuPirula laskeutuu joululomalle. Eryy olisi matkalla Täplis, Pate, Vickan, Myy, Simo sekä Merlin :) URKiin on ilmoitettu Vickan ja Myy sunnuntaille, mutta huomasin että jos Raija on tiine niin laskettu aika osuisi juuri tuolle URK viikonlopulle. Katsotaan jos pääsisin sunnuntaina turistina paikalle..
Garik on nyt myös leikattu. Alun perin tarkoitus oli se käyttää supremeksi mutta tyttöjen kiimailut sekä pennut oli liikaa ukon pääkopalle, joten pallit veks ja nyt on jo selkeästi pahimmat sekoamisen merkit kadonneet. Jos muutaman viikon päästä täällä olisi rento kastraatti poika joka nauttii kovasti vauvojen hoidosta :D
perjantai 7. lokakuuta 2011
Vielä muutama päivä
Vielä Pinkki lyllertää kokonaisena mutta saa nähdä poksuuko se odotettua aikasemmin vai panttaako lapsiaa ensiviikon alkuun. Kauhea myllerrys massussa käy, odotan 6-7 pentua niin kuin viime kerrallakin. Kovasti olen supsutellut Pinkille että se sen hopea tytön mulle tekisi, täplikäs tai tiketti ihan sama minulle :)
Myös toisia pentuja on laitettu kovasti alulle, kun Raija vihdoin teki kiiman. Jos kaikki menee suunnitellusti niin joulukuun alussa olisi sitten cornareita :)
Myös toisia pentuja on laitettu kovasti alulle, kun Raija vihdoin teki kiiman. Jos kaikki menee suunnitellusti niin joulukuun alussa olisi sitten cornareita :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
