perjantai 27. toukokuuta 2011

Kesäloma eli näyttelykausi :D

Allekirjoittanut nauttii tänä vuonna kesälomansa 3 eri osassa. Kesäkuussa olisi tiedossa ERY-SYD sekä ISROK, heinäkuussa SUROK ja elokuussa FELIX sekä RUROK.. Tämän rutistuksen jälkeen voi rauhoittua syksyksi kun Raijan vauvoja aletaan suunnittelemaan tosissaan :)

tiistai 10. toukokuuta 2011

Alustavia ajatuksia

Reissussa tuli puheeksi Alec ja sen käyttö. Tajusin että minullahan ei ole naarasta sille, koska Myy siskon kanssa ei ala kuitenkaan tiukkaa linjasiitosta tekemään. Ajatuksena tuli sitten Usva, josta olisi mahdollisuus näitä Simon linjoja saada käyttöön. Usva ei ole mikään kauhean WOW näköinen tyttö, mutta perustasainen söpöineen ilmeineen. Ajatuksissa on nyt siis loppuvuodesta yhdistää Alec sekä Usva, tietysti ensin otetaan ne PRA-testit ennen kuin mitään lyödään lukkoon. Minulle tietysti kelpaa ne punaset tytöt, kuviolla sekä hopeallakin ;) Ja koska Alecin takana niin reippaasti sitä lilaa on niin se suklaakin on ihan mahdollista saada sekä tietenkin lila jos Usva kantaa laimenosgeeniä. Klassinenkin on ihan mahdollinen pompsahtaa koska nyt sitä tulee 3 eri linjasta, mutta täplälapset ovat ne todennäköisimmät kyllä jos kuviota tulee. Että tälläinen ajatus tuli reissusta matkaan...

Seuraavan kerran minut tapaa näytelmissä Hyvinkäällä sunnuntaina. Potilas pääsee avaamaan nyt näyttelykautensa!

sunnuntai 8. toukokuuta 2011

Juuri kotiutunut Tallinnan reissusta, ja nautin samalla Smirnoff Iceä kun tätä kirjoittelen..

Matkamme alkoi perjantaina puolen päivän aikaan, kun seikkailijat Hanne ja Mirka ilmottautuivat Lahdessa auton vaihtoon. Punainen paholainen survottiin täyteen erikokoisia laukkuja pussukoita sekä kissoja. Itse olin napannut Raijan sekä Simon mukaani, Mirkan mukana tuli Santtu ja Hannen mukana Mörkö, Mysti ja Marsu. Kun seikkalijat olivat saaneet rakot tyhjennettyä niin matka Tallinnaan alkoi.

Löysimme yllättävän hyvin Tallinkin terminaaliin (kiitos kovan harjottelun google mapsissa :D ) mutta terminaalin työmaa pisti hieman ajelemaan erinäköisten nauha ja liikennemerkki helvettien läpi. Auto laivaan sisään ja shoppailemaan hotellille namia ja muuta naposteltavaa. Laiva matka meni nauraessa ja jonkin sortin karttaa etsiessä, Mirkalla oli vain tulostettuna ajo-ohjeet.

Termiinalista lähdettiin sitten seikkailemaan Susi hotelliin, mutta koska kartta oli hyvin vapaasti tulkittava ja ajo-ohjeet ei ihan täsmänneet kartan kanssa niin kävimme kurkkimassa Tallinnan maaseutua jossa oli täysin uutta asfalttia! No huomasimme pian että maisemat eivät näyttäneet tutulle ja turvallisesti u-käännöksen jälkeen ajoimme oikeaan suuntaan ja hotellille.

Hotellilla tuuppasin kamat levälleen ja tein kissoille olon mukavaksi ruan ja isomman hiekka-astian kera. Ja sitten uudestaan baanalle. Lähellä oleva Prisma kävi hyvin shoppailu kohteena ja oli myös tarkoitus ruokkia seikkailijat. Edellisellä reissulla ok paikaksi todettu Rosso kävi tähän tarkoitukseen hyvin myös tällä kertaa! Rosso oli kyllä asiakaspalvelullisesti oma kokemus :D Loppuen lopuksi kun 45min olimme odottaneet tarjoilijaa niin saimme sitten ne ruoat. Ähkynä lähimme shoppaamaan tuliaisia ja muuta mukavaa Prismasta. Takaisin hotellilla kävimme vielä hörppäämässä muutaman drinksun tyttöjen kanssa ja samalla hiottiin näyttelysuunnitelmaa.

lauantai aamuna klo 5.30 herätyskello herätti. Suihkun kautta edustavaksi ja elukoille ruokaa, oma ruokkiminen tapahtui kun ensin oltiin kamat saatu autoon valmiiksi jo odottamaan lähtöä. Perinteinen Spordihall oli jälleen näyttelypaikkana, mutta myö kärpät saatiin näppärästi hyvät jonotus paikat eläinlääkärin tarkastukseen. Teltat pystyyn ja kamat levälleen.. Näyttelypaikalla naapureiksi saatiin Kate ja Kati kissoineen, sekä saimme meikkauskoulun aamusta Lauralta.

Lauantaina Sara Viuha arvosteli ensin Raija ja sitten myöhemmin Simon. Sara oli minulle uusi kokemus, koska hän ei ole aikasemmin kissoihini koskenut. Sara tykkäsi todella paljon Raijasta ja varsinkin piti sen kokonaisuudesta. Kutsu TP valintaan tuli ja serti helposti. TP- valinnassa oli 5 naarasta joista Raija oli paras!

Simosta Sara piti myös paljon. Ensimmäinen tuomari joka ei mussuttanut turkin pituudesta, ja ymmärti miten vaikea on saada punainen onnistumaan siamilaisissa. Koska koko näyttelyssä ei ollut kuin 3 kastraatti urosta nelosissa niin Sara piti suoraan TP-valintansa. Simon kilpakumppaniksi osui Hannen Mysti, kuono eläin <3 Olin ihan varma että Mysti menee Paneeliin ja todella isoksi yllätykseksi Saran mielestä Simo oli parempi. Simolla ikää 4v ja ensimmäinen TP :D

Paneelissa Raija kävi kiukuttelemassa ilman ääniä ja Simo kävi odotetusti häviämässä punaiselle balineesille. "PikkuSimoa" piti myös käydä ihmettelemässä, Mirkan uutta poikaa Elmoa. Hassu kirppu, josta paljastui kakkakeppostelija :D  Lauantai oli myös kasvatus mielessä hirmuisen tuottava, koska hopea tilaus jätettiin uuden yhteistyökissalan harteille. Siitä sitten jos yhdistelmä kantaa hedelmää<3

Seurue autoon ja hotellille, ja päätimme syöpötellä hotellin ravintolassa koska kuuma näyttelypäivä verotti hieman jaksamista. Mirkan kanssa repästiin ja syötiin oikein alusta loppuun ateria alku- sekä jälkiruan kera! Vyöryminen oli lähellä, MEGA ähky! :D Ja jessus että jutut oli lennokkaita, esim. nyt tiedän miltä digimonit näyttää :D :D :D Huoneessa vielä laitoin aamua varten kaikki kasaan ja kattelin torkahdellen lätkämatsia saksaksi selostettuna.

Sunnuntai aamu herätti hieman haiken mielin koska viimeistä päivää seikkailusta oltiin matkassa. Kamat autoon ja aamupalalle. Mukava istua valmiiseen pöytään herkuttelemaan rauhassa hyvässä seurassa! Kirjauduttuamme ulos hotellista, suuntana jälleen spordihall. Kissat telttaan ja katsastamaan tuomarit.. Sidorova paikalla, Vinkel paikalla, eiku siis ei... Vinkel ilahdutti näyttelykansaa olemalla tunnin myöhässä! Meinasi jo hieman hermostus iskeä itse kullekkin.

Sidorova arvosteli Raipen ja piti kovasti! Serti ja TP-valintaan. Täti Vinkel oli myös kovin ilahtunut Simosta, ja ihan mukavan arvostelun myös saatiin mm. syvä sininen silmän väri jo hieman nauratti :D Vinkel nominoi balineesin ja Raija hävisi TP-valinnassa toiselle nätille rexille. Koko iltapäivä oli siis aikaa syödä jotain ja vielä pakata. Pieni yllättävä tekiä tuli kun Pulla pyyti minua heittämään hänet ja Suvin satamaan. Mirka mukaan oppaaksi ja suitsait saatiin porukka Suomeen.

Auto lastattiin eläimillä, tuliaisilla, matkalaukuilla ja iloisilla ihmisillä. Olimme hyvissä ajoin satamassa ja laivalle päästiin heti ensimmäisten joukoissa. Laivalla tuli vielä kerrattua viikonloppua ja hysteeristä naurua riitti! Pieni draama mahtui kun eivät meinanneet saada laivan porttia auki ja autoja ulos! 30min myöhässä ja ulostauduttiin M/S Superstarilta ja köröteltiin Lahteen josta Mirka ja Hanne lähtivät vielä kohti pohjoista.

NÄIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN ISO KIITOS MATKASEURALLE, JESSUS ETTÄ OLI HAUSKAA!

Myös tämä matka poiki uusia ulkolaisia tuttavuuksia ja mahdollisesti hyvin erikoisella sukkarilla varustetun hopean tulevaisuuden kasvatukseeni, nyt on vain sormet ristissä että "kukka kohtaa pölytetyn ampparin"!

keskiviikko 4. toukokuuta 2011

Reissua pukkaa...

Ensi viikonloppuna ryhmä rämä suuntaa Felixin näyttelyyn Tallinnaan! Omista kissoista matkaan lähtee Simo ja Raija, ja toivottavasti tuliaisina olisi se IP ja Raijalle läjä sertejä Grandia varten. Matkaseuraksi saan Mirkan ja Hannen, eli vatsalihakset on varmasti kovilla :D Ryhmän kokoaminen alkaa Lahdesta ja siitä sitten siirrymme Helsingin kautta Tallinnaan. Lisää reissusta ensiviikolla..

sunnuntai 24. huhtikuuta 2011

RUROK 23.-24.4.

Olimme koko viikonlopun Helsingissä Myllypurossa RUROKin näyttelyissä. Lauantaina matkassa oli:
  • IC Taffalval Garik (OSH ns 25)
  • PR&CH Anatolian Simply Simon (SIA d)
Matkaan lähti seuraksi Ronja, josta olikin iso apu kamojen kanssa.

Garik ja Simo olivat molemmat Henryllä arvostelussa ja lisäksi tuomarioppilas suoritti tutkinnon. Ensin Garik meni pöydälle ja kovasti tuli kehuja silmän väristä sekä turkista. Myös pitkät kintut miellytti Henryä kovasti, ja näin ollen serti tuli sekä kutsu TP-valintaan. Simon turkki aiheutti pientä päänvaivaa Henrylle, koska Simolla on tosi pitkä karva. Mutta serti silti ja kutsu TP-valintaan. Garikia vastassa oli pari balineesia mutta Henry valitsi Garikin paneeliin. Kastraatteja oli sen verran paljon joten Simo ei paneeliin asti päässyt. Paneelissa Garin kanssa kisaili Rauno, joka lopulta voitti molemmin tuomari äänin.

Sunnuntaina mukana oli:
  • PR&CH Anatolian Simply Simon (SIA d)
  • IC PikkuPirun Salve Mea (CRX a)
  • CH PikkuPirun Undersea Gal (CRX a 03)
  • CH PikkuPirun Mass Destruction (CRX as 23)
  • PikkuPirun Victoria (CRX n)
  • PikkuPirun Wicked Game (OSH ns 24)
  • PikkuPirun Heartkiller (OSH ns 24)
  • PikkuPirun Poison Girl (OSH n 25)
  • DeLaSoul´s Winter Wonderland (OSH ds 24)
  • DeLaSoul´s Suzy Snowflake (OSH ns)
Kuten näkyy väkeä oli hieman enempi sitten mukana/näytillä :D Aamusta aloitin porukan kasaa haalimisen. Mirka toi Myyn ja Alecin mukanaan jotka muuttivat näyttelystä sijoituskoteihinsa. Jenna toi Paten Kouvolasta ensimmäisiin näyttelyihinsä. Päivi toi Violan, Helen Vickanin ja Maria Possun.

Päivä oli sekalaista juoksemista ja puhelimen pirinää. Onneksi oli väkeä riittävästi ja näin ollen sai delekoitua kissoja esitettäväksi kun itse oli toisella puolella hallia esittelemässä kissoja. Elena arvosteli Raijan sekä Vickanin. Raija sai paljon kehuja koostaan sekä turkistä ja upeastä päästä, ilman ongelmia serti. Vickan sai myös paljon kehuja turkista ja koosta. Taas värin paras käytiin siskosten väliltä, ja koska Raija oli aikuinen sekä valmiimpi oli se VP. Molemmille tytöille takaisin kutsu TP-valintaan.Raija pokkasi lopulta TP:n!

Viola harrasti aamusta heti värintarkastusta ja kuten oletin niin hopea tippui pois. Viola oli arvosteltavana Räihällä. Räihäpä yritti sinnikkäästi tehdä Violasta jälleen hopeaa mutta tiukan väännön jälkeen arvostelu jatkui ei hopeana. Viola sai sertinsä kiukkuilusta huolimatta ja näin valmistui International Championiksi!

Äiti Maggie pöyrähteli Sneumin pöydällä joka oli aivan myyty Maggien nähdessään. Rouva sai sertin ja kutsu takaisin TP-valintaan.

Sillä aikaa nelospöydillä pyörähti Possu,Alec ja Myy sekä Täplis ja Pate.Täplis ja Pate kisasi samasta EX tuloksesta Täpliksen voittaessa se. Patella oli parempi pää mutta koukku oli esteenä Sidorovalle. Mirka esitteli lapsia joten jäin näkemättä arvostelut. Simo sai sertinsä Sidorovalta vaikka monta ongelmaa tuntui olevan Simossa.

Lubrano otti Possun ja Alecin molemmat TP-valintaan sekä muita ihania pentuja jota oli todella monta sunnuntaina. Tiukan väännön jälkeen Possu oli TP! Toisella pöydällä Täplis kisasi Marsua sekä Myytä vastaa TP:stä. Kovassa seurassa Täplis oli TP! Uskomaton tilanne, molemmat kasvatit paneelissa vastakkain :D

Kolme kasvattia paneelissa sekä vielä oli auki kuka on kategorian 3 siitosnaaras. Raija oli sen verran huonolla tuulella että se kiukutteli itsensä äättömäksi. Mutta Maggie silti sai hienot pisteet ja näin ollen BIS siitosnaaras.

Täplis ja Possu tosiaan paneelissa toisiaan vasten. Aluksi äänet meni tasan ja Noskova pyydettiin ratkasemaan joka lopulta päätyi Täplikseen.

Ensimmäinen oma BIS kissa joka on vielä kasvatti!! Upea viikonloppu ja kiitos kaikille auttaneille sekä assareille!

Kahden viikon päästä matka jatkuu Tallinnaan :D

keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Pääsiäinen ja RUROK

Niinpä, pääsiäinen on kohta ja niin on myös RUROK! Tänään saapui vahvarit ja sanompa että juoksemista taas riittää :D

Lauantai

  • Simo Henry Hornell
  • Garik Henry Hornell
Lisänä Maria Vinkel tekee IV tutkinnon, toivottavasti saamme uuden tuomarin arvostelemaan :)

Sunnuntai

  • Raija Elena Noskova
  • Vickan Elena Noskova
  • Viola Jarmo Räihä
  • Maggie Hanne Sofie Sneum
  • Täplis Natalia Sidorova
  • Pate Natalia Sidorova
  • Simo Natalia Sidorova
  • Alec Robert Lubrano
  • Myy Natalia Sidorova
Kai tässä pitää alkaa kamoja taas kasaamaan ja kissoja siivoomaan..

tiistai 5. huhtikuuta 2011

Kevät!

Ulkona alkaa jo lupaavasti näyttämään keväältä ja ehkä se odotettu kesäkin sieltä tulee! Tässä olen hautonut suunnitelmia uuteen uskoon ja pieniä muutoksia on tullut erinäisten tilanteiden vuoksi. Aktiivinen näyttelykesä on mitä ilmeisemmin tulossa koska allekirjoittanut otti näyttelyihin kesälomat :D Jos Raija saa sertinsä niin kuin ajattelin saadaan skoolata grandimaljaa elokuun RUROKissa lauantaina.Tämän jälkeen Raija pääsee mammalomille!

Ensin kuitenkin yritetään saada aluille kesäksi itispentuetta, mutta siitä sitten kunhan saadaan rouva juoksemaan. Suunnitelmissa kuitenkin vähän eksoottisempia värejä kuvioilla ja ilman.

Pääsiäinen tulee vauhdilla, kolmen viikon päästä siis RUROK. Onneksi sain pääsiäiseksi pidemmät lomat joten tämä kaaos ei paina niin paljon sitten :D Olen paikalla molempina päivinä, lauantaina Garikin sekä Simon kanssa. Sunnuntaina sitten väkeä on enempi ja kaksi uutta kakaraa saapuu kissalaani, tosin matka jatkuu sijoituskoteihin sitten RUROKista. Lapsista voikin sitten kertoa kunhan pääsen niitä räpeltämään ensin :D

Casperillekkin kuuluu jo parempaa, ruuvit poistettiin tänään ja nyt odotellaan vain kasvan kasvua takaisin! Ehkäpä sitten loppuvuodesta Casper pääsee avoimiin keräilemään sertejä :)

Eniten ehdottamasti odotan reissua Tallinnaan kavereiden kanssa!!