lauantai 5. toukokuuta 2012

Tulihan se maaginen 3 kirjaimen lyhenne Raijan nimen eteen vihdoinkin!!!

 TICA SGC, FiFe GIC & CFA CH
FI*PikkuPirun Salve Mea
sininen cornish rex naaras
4 näyttelyä, 3210 pistettä ja 14 finaalia, niistä on suomen ensimmäinen Supreme Grand Champion tehty!!!



Hirmuinen kiirus..

Tuntuu ettei ehdi blogia päivittämään kun on hirmuinen kiirus kokoajan, onneksi kesäloma nro 1 lähestyy kovaa vauhtia :)

No mitäs meille kuuluu, ihan hyvää!
Pennut kasvavat Helenin hoivissa hirmuista vauhtia, ilman ongelmia. Pikku hiljaa alkaa mössö treeni ja huussi harjoittelu. Niistä tulee isoja kissejä, ei enää karvamatoja. Vielä on kaksi pentua vapaana, hopea tabby naamari simsku poika ja hopeatäplikäs itis poika. Sopii lemmikiksi, näyttelyyn (simsku TICA) tai kasvatukseen..

Toinen simsku alkoi vasta nyt paljastamaan väriään ja kaneli hopea tabby naamio se näyttäisi olevan, vissiikin ensimmäinen laatuaan suomessa? Hopeatäplikäs mimmi Rose, lähtee sitten tulevaisuudessa hieman pidemmälle, neito muuttaa syksymmällä jenkkeihin kasvatuskissaksi. Jännittävä nähdä mitä se saa aikaiseksi uudelle kasvatusmammalleen.
Hopeatiikeri tai täplikäs tai mikä onkaan tyttö Murhe jää omaan kasvatukseen, huomena sijoituskoti ehdokas sitä lähtee minun kanssa katsomaan Helsinkiin. Ehkä samalla reissulla keksin kuvion sille :D
Ja toinen kaneli, April, kasvaa kohisten ja neito jää Suomeen myös kasvatukseen DeLaSoul´silaa. Ilmeisesti jo tuleva sulho on jo katsottu valmiiksi..
PikkuPirun Ghost of Love, SIA ns 21
PikkuPirun Lucifer´s Angel, SIA os 21

PikkuPirun October & April, OSH os 24


PikkuPirun Heart of Misery, OSH ns 23/24
PikkuPirun Ten Black Roses, OSH ns 24
PikkuPirun Night after Night, OSH ns 24
Ljuba voi hyvin, ja nyt odotamme FiFe rekkaria neidolle, jotta pääsemme PIROKiin kilpailemaan :) Ljuban näyttelyt on jo mietitty vuoden loppuun asti.



sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

The Rasmukset

Eilen aamulla, aamu käynnistyi skypen kautta synnytysapuna. Myy päätti pyöräyttää pentunsa pihalle, ja siinä vaiheessa kun itse pääsin jyvälle asiasta oli pihalla 3 pentua joista yksi oli kuollut. Myy oli ilahduttanut Heleniä tekemällä synnytyspaikkansa sänkyyn.

Kun Myy ja 2 pentua saatiin synnytyspesään niin pentuja alkoi tulla urakalla pihalle.. 5 pentua kun oli möyrimässä pesässä niin olimme varmoja ettei sieltä enempää tule ja Myykin vaikutti siltä että synnys olisi ohi, kunnes.. Se viimoinen nro 6 tuli pihalle. Eli 7 pentua yhteensä oli mahassa hautumassa ja 6 oli hengissä, kuollut vaikutti ihan päälisin puolin ok:lle, joten epäilin että ns. keskospentu oli kyseessä koska selkeästi se ei ollut niin pitkälle kehittynyt kuin muut sisaruksensa. Toisella simskulla on ns. frog legit eli selkeästi tila oli alkanu loppumaan kohdussa kun noin monta pentua siellä oli. Frog leg syndrooma on tuttu onneksi ja koska vääntymät ei ole pahat niin uskon että ihan normaalin kintut tuollekkin pojalle kehittyy kunhan hieman tuosta kasvaa ja alkaa jalkojansa käyttää.

Pentupesässä möyrii siis The Rasmukset, 3 poikaa ja 3 tyttöä. Kaksi siamilaista ja 4 itämaista

  • PikkuPirun Lucifer´s Angel (SIA ?s 21) Uros
  • PikkuPirun Ghost of Love (SIA ?s 21) Uros
  • PikkuPirun Night after Night (OSH ns 24) Uros
  • PikkuPirun Ten Black Roses (OSH ns 24) Naaras
  • PikkuPirun Heart of Misery (OSH ns 23) Naaras
  • PikkuPirun October & April (OSH os 24) Naaras
Kuten näkyy niin hopeaa tuli ja PALJON! Oletan että siamilaiset ovat myös hopeita sekä kuviollisia, koska vanhemmat ovat molemmat hopeita sekä kuvio tulee molempien vanhempien takaa. Kaksi hopeatäplikästä, ja mukavaksi ylläriksi kanelihopeatäplikäs sekä isoimpana bonuksena tuo tiikeri. Koska Täplis on klassisen kantaja ja Myyn takana se on myös niin tuo tiikeri on geneettisesti mahdollinen, ja vaikka kuinka eilen etsin täpliä tai katkonaisia viiruja neidosta en niitä löytänyt. Eli olkoon tällähetkellä tiikeri ja katsotaan mitä tapahtuu kun se siitä kasvaa. Kaneli "yllättäen" lähtee DeLaSoul´silaan kasvatukseen ja itse arvon jommasta kummasta tytöstä jatkoon kasvatuskissaa..

Kaikki pennut ovat hyvin alkaneet nostamaan painoa ja Myy tuntuu tuottavan kermaa maidon sijasta. Muutenkin Myy hoiti synnytyksen mallikkaasti ja pentujen hoito tuntuu sujuvan myös hyvin.

torstai 29. maaliskuuta 2012

TICA 24-25.4.

Kauan odotettu TICA näyttely tuli vihdoinkin, ja niin tuli myös Ljuba!

Lauantai alkoi hyvin pienellä jännityksellä, olinhan lähdössä hakemaan Moskovan tyttöä kotiin. Puoli 9 starttasi Luisi pihasta ja mukana oli Raija sekä Lissu. Takkaus sekä kauppareissu matkalla, jonka jälkeen päästiin huristelemaan motarilla kohti Vantaata. Olin 10 aikaa Pakkalassa ja hotellilla odotteli pieni ötö, ötö nimeltä Ljuba. Vlada kertoi että matkat oli mennyt hyvin ja pieni huoli oli kun lapsi ei ollut syönnyt tai käyttänyt pottaa. Ljuba lähti perjantaina jo siis reissuun ja kävi piipahtamassa Riikassa, varsinainen reissu likka. Koska neidon boxi oli aika huteran oloinen kävin Jumbossa vielä ostamassa muoviboxin että ei tarvitse ajaa pentu sylissä Tikkurilaan.

Tikkurilan asemalla odotin tovin, kunnes Heidin juna tuli asemalle. Ensin junasta tuli miljoona kassia ja laukkua kunnes Heidikin löytyi niiden alta. Kamat autoon ja kohti Malmia jossa TICA näyttely oli. Malmilla rupesin purkamaan omia sekä Heidin kamoja koska Heidiä tarvittiin tarkastuspisteessä. Seuraavaksi pölähti paikalle Mirka ja Kirsi, Teija ja Marianne ja turistina myös Helen.

Rutja oli kasvanut huimasti ja sen täplät oli mukavasti avautunut. Rutukan mielestä oli hirmu hauskaa istua häkeissä ja seurustella tuomarin sekä clerkien kanssa :D Rutja pääsi pariin finaaliin joten ihan hyvä reissu oli, kuitenkin kilpailu oli kovaa itämais pennuissa.


Mummo näytti närhen munat jälkipolvelle cornari kilpailussa. Lissu ramppasi finaalista finaaliin ja Raija kävi vain yhdessä räyhäämässä. Olihan se jo tiedossa että Lissu on tällä hetkellä ihan superkunnossa ;)



Merlinillä piti kiirettä koko viikonlopun. 7 finaalia 9:stä! Tällä hienolla tuloksella oli myös sijoitus Best of Best kisassa, eli 3rd. Best of Best Cat, 2nd Best Shorthair Cat & Best oriental Cat!!



Ja sitten Ljuba.. Vaikka Vlada jääväsi itsensä arvostelemasta Ljubaa niin silti pieni ötö kiri muiden tuomareiden finaalipisteillä BOB kilpailuun!
3rd. Best of Best Kitten, 2nd. Best Shorthair Kitten & Best Oriental Kitten!!





perjantai 16. maaliskuuta 2012

Vauhdikas maaliskuu

Maaliskuun kohdalla kalenteri on täynnä merkintöjä ja huutomerkkejä muistuttamassa jostain hyvin tärkeästä..

Kuukausi siis alkoi URKin näyttelyillä. Lauantaina Laura, ChicKitty kissalasta kävi hakemassa frouva vuoden siitosnaaras 3. kategoriassa IV palkinnon Pinkille. Kunniakirja ja Kissaliiton historiikki komeilee nyt kirjahyllyssä.

Sunnuntaina olin sitten paikalla Garikin, Casperin, Rutjan, Didin, Vickanin, Täpliksen ja Merlinin kanssa, toki matkassa oli myös sijoituskoteja läjä päin. Vickan valmistui sertikivan kera CH ja pääsi VP sekä TP valintaan. Koska Vickan muistutti liikaa AiAi eläintä niin tuomari päätti muiden kilpailijoiden hyväksi tilanteen. Kovasti turkista tuli kyllä kehuja!

Casper jälleen todettiin liian suureksi :D Serti kyllä tuli mutta VP:ssä häviö tarkoitti sitä että siihen loppui matka. Minkä kolli sille voi että se on iso!

Didi kävi odotetusti häviämässä ex kilpailun Anzelikan tytölle, mutta kehuja tuli silmänväristä sekä kuviosta. Annetaan likan kehittyä kun se on nyt niin vauva kun vertaa muihin kilpailijoihin.

Täplis sai jälleen kehuja kuviosta ja yleisilmeestään. Harmi vain että herra kävi taas ihan kierroksilla ihanista hajuista joita ei kiimaiset naaraat yhtään helpottaneet. Mr. Joulukuusi sai sertinsä mutta ymmärrettävistä syistä ei kutsua TP valintaan.

Rutjake hurmasi tuomarin myös ja todettiin hitusen paremmaksi kuin isoveljensä. Ex 1 ja TP valintaan, jossa häviö tuli Anzelikan Ilmarille.

Garikin väri oli uusi tuttavuus tuomarille ja sitä kovasti ihmeteltiin kuinka se on noi hyvä ticking ilman että hopea siitä kärsii. Serti ja TP valintaan jossa häviö tuli Katen Väinölle.

Merlinin kohdalla tuomari aloitti puheensä: "kiva nähdä isoja aikuisia kissoja.. hetkinen tämähän on ALLE vuoden ikäinen.. tämä on VALTAVA kolli". No joo, Merlin on ihan miehekäs ikäisekseen :D Serti tuli ja kovasti kuvio ja väri sai ihastelua aikaiseksi. Valinnoissa hävittiin jälleen, mutta ihan hyvä vain ettei päästy paneelii koska kaikki kollit tuntui olevan ihan sekasin hajuista sekä keväästä.

Koska Garikilla oli 3 jälkeläistä ilmoitettu oli sitten Garikilla siitosluokka myös, ja ainoana oli BIS siitosuros.

Rutja luovutettiin uuteen kotiinsa Mariannen ja Jussin hoiviin, jonka jälkeen nokka kohti kotia.

Seuraava viikonloppu meni sitten ihastellessa Merlinin ja Poffun lapsosia Vantaalla ja samalla Lucia luovutettiin uuteen kotiinsa. Luciasta kuoriutui kunnon prinsessa ja syliluuha. Ensin nälkälakko ja karmea huuto jos tuupattii sylistä pois. Onneksi Helen alkoi heti karaistamaan lauman tavoille ja toivottavasti kultalusikka lähtee nopeasti pois Lucian takapuolesta :D

Poffun ja Merlinin ipanat oli kyllä hauskan näköisiä ja suorastaan omituisen värisiä :D Ehkä joudumme vielä uudesta pojasta Dillestä, ottamaan DNA testin että sen väri selviää. Se on jotain suklaan ja kanelin väliltä :D No katsotaan minkä värinen se on, kuhan ensin kasvaa isoksi pojaksi.

Täplis tuli matkaani samalla, ja se pääsi uusintakierrokselle Napitan kanssa. Tämä oli sitten viimeinen niitti, ja herra sekosi täysin hormooneistaan ja hajuistaan. Torstai iltana Täpliksestä tuli palleja kevyempi kolli, ja toivottavasti tämä auttaa nopeasti tyynnyttämään hormooni hirmun. Näin ollen ISOT kiitokset Natalialle Täpliksen hyvästä hoidosta ja pitkistä hermoista! Kissa on aina ollut tiptop kunnossa näyttelyissä ja aina on joustoa löytynyt kun kolli on mennyt astutusreissuille yms. Lisää tälläisiä kolli koteja!

Myy turpoaa kuin pullataikina Helenin luona, ja se varmaan nyt tekee sitten 9 pentua mun riemuksi. Oli se sen verran iso jo kun sitä tiirailin ja vielä olisi se maaginen kuukausi edessä. Pentukyselyt on tervetulleita!

Vielä olisi yksi rutistus tiedossa, eli 24.-25. päivät menee TICAn merkeissä. Näillä näkymin siis Lissu, Merlin, Rutja ja Ljuba olisi tulossa näyttelyihin. Jännittävä nähdä millainen heinäsirkka tuli ostettua Heidin kanssa Moskovasta :)

sunnuntai 26. helmikuuta 2012

Ljuba

Tälläinen rakkaus tuli hommattua Nalittna kissalan Heidin kanssa Venäjältä ;)




Virallisemmin Ljuba on Quisha Oriclis (OSH o)

maanantai 6. helmikuuta 2012

Kaiken näköistä tapahtunut..

Taas on tapahtunut kaikkea uutta viime päivityksestä!

Pennuista enään kotona odottelee luovutusta Myrskylintu, Lumikuningatar sekä Ukkosen Poika. Ukkosen piti jäädä omaan kasvatukseen, mutta suunnitelmat hieman muuttui lennossa. Ukkonen tulevaisuudessa hoitaa siitoskissan uraa toisaalla :) Siitä sitten kun asiat on saatu lukkoon.

Kissalaan on saapumassa uusia kissoja kasvatukseen. Violan hopeatäplikäs tyttö Lucia (Saca´s Lucia´s Halo) toivottavasti tulevaisuudessa toisi sitä kaivattua hopeaa cornari kasvatukseen. Neito mitä ilmeisemmin on jäämässä Lahteen sijoitukseen, vielä pieniä hiomisia pitää odottaa ennen kuin asia varmistuu.

Seuraava näyttely on jo kovaa vauhtia tulossa! Ryhmärämä osallistuu URKin näyttelyihin sunnuntaina, kokoonpano on seuraava: Didi (Sudenmorsian), Ukkonen (Ukkosen Poika), Täplis (Heartkiller), Garik joka saa siitosluokan myös, Casper (A Little Red), Vickan (Victoria) sekä Merlin (Megatron). Eli jälleen saa sinkoilla paikasta a paikkaan b ja ehkä c:n sekä d:n kautta myös.

Seuraava itispentue on myös suunnitteilla..
Täplis pääsee treffaamaan tällä viikolla Myytä, eli toivottavasti pääsiäisen jälkeen olisi pentuja maailmassa. Mahdolliset värit ovat musta / ruskea, suklaa ja mahdollisesti kaneli, näiden hopea/savu variaatiot sekä kuvioista täplikäs sekä ticked tabby sekä jos tähtien ja kuun asento on oikea niin klassiseen on promillen mahdollisuus.

Cornareita myös ollaan suunniteltu ja Raija lähtee miehelään heti kun neiti suostuu kiiman tekemään..