perjantai 14. maaliskuuta 2014

Ja Oscarin saa..

Kovasti täällä odoteltiin Raijan pentuja, ja odoteltiin, ja odoteltiin... Kunnes koitti laskettuaika ja Raijapa teki kiiman.

Eli valeraskaus oli tuomio (siksi niitä pentujakaan ei tuntunu).
No, uusintayristystä seuraavasta kiimasta ja seuraavasta kiimasta astutetaan myös Maggie.

2015 suunnitelmia tässä kovasti pohditaan, ja Tiiville pitäisi se poikaystävä jostain keksiä. Darwinille suorittaa terkkatutkimukset, ja sen jälkeen poitsu onkin vapaana muutamalle tytölle jos innokkaita riittää :)

torstai 9. tammikuuta 2014

Kikkuraa luvassa

Uuden vuoden aaton treffit mitä ilmeisemmin tuotti tulosta, koska Raija on alkanut hautomaan urakalla pesässä. Kaikki rexini muuttuvat kanaemoiksi jos treffit ovat onnistuneet, ja näin toivon nyt taas. Viikolle 10 olisi luvassa kikkuroita.


torstai 28. marraskuuta 2013

Show Must Go On! 23.-24.11.2013 Helsinki

FINTICAt sai pitkästä aikaan näyttelyn tehtyä ja pidettyä. Itse toimin näyttelyn näyttelypäällikkönä, ja pitkää päivää tuli tehtyä että saimme näyttelyn vietyä kunnialla läpi.
Paikkana oli mahtavasti toiminut Helsingin Messukeskus, tilaa ja happea riitti vaikka koko viikonlopun vierailijasaldo oli 55 000!!!

Perjantaina kävimme porukan kanssa pistämässä paikat kuntoon päivällä, kiitos meidän miesten! Illalla Hanne körötteli Lahteen, koska la aamulla oli aikainen herätys. Piti olla tarkastamassa rokotuksia ovella. Myös kilppurinaamion tuleva sijoituskoti Mimmi oli matkassa auttamassa ja opiskelemassa kissinäyttelyitä. Matkassa oli Diego (CornFlakes Flight of Icarus), Maggie (PikkuPirun Undersea Gal), Raija (PikkuPirun Salve Mea) ja Ljuba (Quisha Oriclis), Hanne oli tuonnut sitten alkuvuonna syntyneen Hyypiön (PikkuPirun Last Airbender) mukaan.
kuva:catza.net

Tuomareina oli Jean-Mark Lagarde Ranskasta, Chris Unangst Jenkeistä ja Vlada Beninya Venäjältä, joka oli vanha tuttu jo muutamasta näyttelystä. Suureksi yllätyksekseni Diego miellytti tuomareita vaikka on niin vanhaa tyyppiä kun olla ja voi.  Lagarde tosin väitti Diegoa lihavaksi mutta Vlada pyysi putsaamaan silmälasit :D Diego pyörähti finaaleissa tuloksin: AB 3, AB3, SP1, SP2, SP4 ja yltäen näyttelyn parhaaksi lyhytkarva itikseksi ja 7. parhaaksi kastraatiksi.
kuva: catza.net

Maggie ei yltänyt finaaleihin mutta kisaili Hyypiön kanssa samassa divisioonassa. Vain Vlada huomari Maggien hännänpäässä olevan vamman, ja tiputti 2. sijalle, muutoin mummo veti pidemmän korren lapsenlapselta.
kuva: catza.net

Raija oli ihmeen hyvällä tuulella koko viikonlopun, ei antanut kovin pahasti keskisormea maailmalle. Frouva esiintyi sen verta vakuuttavasti että finaalipaikkojakin heltyi AB2, AB2, AB4, SP1, SP3 ja lopulta oli paras cornish rex ja 5. paras aikuinen kissa.

Ljuba yllätti sitten eniten. Vladahan haukku Ljuban pystyyn Tallinnassa, mutta nyt oli kehitystä tullut positiivisempaan suuntaan. Vladan piti varmistaa "että onko tämä sama kissa?". Ljuba ramppasi joka finaalissa ja hermot kesti koko pitkän viikonlopun! Tulokset olivat komeat AB1, AB3, AB4, AB5, SP1, SP2, SP3, SP4 ja näin ollen paras itämainen lyhytkarva sekä BOB 3! Ljuba oli myös FINTICAtin paras aikuinen kissa ja viimekauden paras aikuinen kissa.


Oli taas huippu kivaa TICAilemassa, ja kovin on lämminhenkistä palautetta tippunut :) Seuraava näyttely on vasta huhtikuussa keski-suomessa, joten nyt saa rauhassa sitä alkaa valmistelemaan. Kiitos Hannelle että toi Hyypiön pyörähtämään Helsinkiin, oli kiva nähdä miten komea nuorimies siitä on kasvanut lopulta :) 

keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Kiire!

Löytyi vihdoin rako blogille myös. Kiirettä on pitänyt kun järjestettävänä on Helsingin Messukeskukseen TICA näyttely, mikä lopulta paisui suurimmaksi mitä yhdistys ikinä on tehnyt. Asioiden hoitamista ei ole auttanut lakkouhkailut, mitä posti sekä lentokenttätyöntekijät on harrastaneet.

Pennelit voi hyvin ja paksusti :) Ryhmärämä kävi viime viikolla hakemassa 1. rokotukset ja näin ollen luovutus on joulukuun puolessavälin. 4 riiviön keppostelu alkaa jo allekirjoittanutta hieman ärsyttämään, tyhmyys tuntuu tiivistyvän porukassa :D 

Seuraava pentue onkin hyvin yksitoikkoinen väritykseltään, kun kanelia yritetään tehdä urakalla...

Luvassa näyttelyraporttia kunhan ensin selvitään hengissä vkl yli!

maanantai 12. elokuuta 2013

Hellurei

Arki on niin vauhdikkaasti rullannut, että blogin päivitys raahaa perässä.

Lissun nelikko täytti tänään 2 viikkoa, ja pikkuhiljaa karvamadot alkavat muistuttaa pieniä kissanpentuja. Mielenkiintoista nähdä millainen poppoo Museista tulee, mutta tällä hetkellä olen hyvin toiveikas kaikkien suhteen. Ainukainen tyttö jää sijoitukseen, ja toivottavasti kaikki pojat päätyisivät aktiivisiin sekä rakastaviin koteihin.

Tämän vuoden ainoa näyttelykin on jo tiedossa, eli marraskuun TICA Helsingissä. Vielä kun keksisi porukan sinne, tosin äippärahoilla ei kyllä paljoa juhlita. No, ainakin 1 kissa ilmoitetaan :D

Tämä oli nyt tälläinen "hengissä ollaan" päivitys. Päivitellään enempi kun pennutkin kehittyy..

sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

4 viikkoa odottelua

Lissun ja Casperin treffeistä on jo kulunut hyvän aikaa, ja selkeästi massu on mammalla pyöristynyt. Heinäkuun loppuun odotellaan kaiken laikukkaita rex-lapsia syntyvän :) Pojat tylsästi valkolaikkuja ja tytöt ovat sitten kilpparivalkosia, joita kovasti toivon tulevan. Maha on jo nyt isompi kuin Raijan oli, joten uskoisin tällä kertaa tulevan muutakin kuin 1 lihava lapsi. Alustavia kyselyitä on ihan mukavasti tullut, ja jos tyttö ilmaantuu niin sille pitäisi se sijoituskoti etsiä.


Muuten meno on ollut hiljaista, tulevaa näyttelyä on järkkäily ja hellettä oltu piilossa :)


torstai 23. toukokuuta 2013

Maailman paras koira


Syttyi taivaalle uusi tähti,
koiraenkelinä tästä maailmasta lähti.
Nyt saat juosta lailla tuulen
vihreillä niityillä ajattomuuden.
Tuskaa, kipua, surua ole ei,
uni lempeä sinut sateenkaarisillalle vei.
Hyvää matkaa pikkuinen,
täällä sinua ajattelen.


Oona
Shabash Sarah
8.8.1998 - 23.5.2013